Toe aan vakantie!! ;-) - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marieke Weijden - WaarBenJij.nu Toe aan vakantie!! ;-) - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marieke Weijden - WaarBenJij.nu

Toe aan vakantie!! ;-)

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

28 April 2009 | Australië, Brisbane

G'day g'day,

How ya goin'?

Na mijn enigzins depri bericht van vorige keer heb ik nu goed nieuws:

Na maar liefst 8 dagen te hebben gewerkt, was ik nodig toe aan vakantie..wat ik momenteel ook aan het doen ben aan de oostkust!

Eerst wat over dat werk:
1 dag heb ik gewerkt bij Chippendale Printing. Ik had me er iets heel moois van voorgesteld, maar helaas het waren echte fabrieksmannen waar je geen serieus gesprek mee kan beginnen.
De andere 7 dagen ook in een fabriek gewerkt..dit was een uiterst inspirerende ervaring.
Om 5.45 ging de wekker. Om vervolgens een uur te reizen naar de fabriek in een achterstandswijk buiten Sydney. De mensen bestonden uit Indiers en backpackers.
We mochten een sexy fluoriserend geel vestje aan, waarom heb ik nog steeds niet begrepen..waarschijnlijk de veiligheid maar er was niets wat ons kon bezeren.. (behalve mijn eigen zakmes..:S)
Dan van 8 tot 5 werken. Dit bestond uit dozen openmaken, 120 pakketjes openmaken met giftcards en deze op een speciale manier ophangen aan de rekjes van de giftcard-standaard.
Ben je klaar met je rekje, dan ga je naar het volgende lege rekje en begint het verhaal weer van vooraf aan. Niet echt moeilijk opzich.. om een wat duidelijker beeld te krijgen van deze rekjes, heb ik een foto toegevoegd.

Nou zou je denken dat hier 0 uitdaging in zit... maar dan heb je het toch echt verkeerd. Marieke zoekt overal een uitdaging in!
Zoals sommigen al weten (vooral Sebas) maak ik overal een wedstrijdje van, ook als de ander daar niet van op de hoogte is. Als iemand aan een leeg rekje begon, ging ik als een malle mijn rekje vullen en als ik dan eerder klaar was, kwam er toch een kleine glimlach. Dit werkte trouwens alleen in de ochtend, smiddags was ik er alweer helemaal klaar mee.

Vorige week donderdag met Oz experience naar Byron Bay vertrokken. Eerst nog sochtends 3 uurtjes gesurfd, nu wel een paar keer gestaan, maar hier ligt mijn talent niet, merk ik.
Byron Bay vond ik echt geweldig! Een hippie-town en heel relaxed. Bij cheeky monkeys kan je voor 2 dollar eten..zeer populair bij de backpackers.

Momenteel zit ik in Brisbane en komende 4 weken ga ik samen met Rob en een campertje langs de oostkust rijden. Eerst terug naar Byron Bay en dan weer naar boven richting Cairns.. met tussendoor als stops Noosa, Fraser Island, Whitsundays en Cape Tribulation..en wat er ook maar op ons pad komt.
Heb er superveel zin in en kan niet wachten tot vrijdag!!

Heel veel liefs xxxx
Marieke







  • 28 April 2009 - 03:04

    Ilse:

    ik wil ook vakantie!! :P
    Veel plezier meis! ik mis je wel hoor...
    xxxx

  • 28 April 2009 - 07:25

    Lonneke:

    Hey Marieke,
    Jij bent echt erg....8 dagen werken en dan al toe aan vakantie ;) Leuk hoor een maandje campertje. Ik heb t ook weleens gedaan en ik weet zeker dat je het super gaat vinden!

    Dikke X

  • 28 April 2009 - 07:54

    Rob:

    NOU zeg dat wel!...ook toe aan vakantie!!! :)

    BTW: dat op 2 wielen rijden vind ik wel inspirerend....dat moet zo'n campertje ook wel kunnen

    Tot snel al schat! XXXXX

  • 28 April 2009 - 08:18

    Marielle:

    Hey!

    Zat al te wachten tot er weer eens een berichtje kwam. ;)
    Mooi dat je trouwens toch nog werk hebt kunnen vinden, kan je weer wat langer doorfeesten. :D

    Heel veel plezier de komende 4 weken (en daarna ook natuurlijk :))!

    Liefs

  • 28 April 2009 - 08:36

    Sharon:

    Een wk boomhakken?! Oke dan!!

    Gaaf dat jullie met een camper gaan rondtrekken. Leuk! Have fun!

  • 28 April 2009 - 09:17

    Jelle:

    Marieke en dr wedstrijdjes... geweldig.

    Veel plezier met je camper-tour. Stuur ons snel foto's vanaf Fraser Island!

  • 28 April 2009 - 10:38

    Frank:

    hey lieverd,

    je wordt wel met de dag stoerder daar he!! t begon met raften, skydiven en t bijwonen van een rugby wedstrijd. zit je nu te genieten van mannen die hout hakken, auto's die op twee wielen rijden en werken in een fabriek.. kom je wel als zus terug of krijg ik er een broer bij?:P

    Super tof allemaal mariek, veel plezier de komende weken!! ben benieuwd naar de verhalen!

    dikke kus

  • 28 April 2009 - 19:06

    Ivo:

    En zo'n inspirerende kantine ook, daar in die fabriek...
    Have fun met Robbie komende vier weken!
    x, Ivo

  • 28 April 2009 - 22:58

    Gwenda:

    wauw... staat je goed hoor zo'n fluoriserend ding! Kon je die niet meesmokkelen toen je wegging bij die fabriek? :P
    xxx

  • 29 April 2009 - 06:56

    Vera:

    Herkenbaar fluoriserend vestje! Heb hem nu ongeveer 40 uur per week aan pfff... MAAR vakantie komt ook voor mij in zicht! Nog 2 weekjes!

    Heel veel plezier met Rob!

    Liefs Veer

  • 02 Mei 2009 - 07:37

    Sebas:

    Ik heb met berichten plaatsen nu dik verloren.
    Van dat 5.45 uur opstaan, sta ik niet te kijken, doe ik nog vroeger...5.40 namelijk. ;-) Maar gelukkig niet elke dag. Dat uur rijden moet ik trouwens ook...hihi.
    Die Whitsundays moet je echt foto's van plaatsen, ben ik benieuwd naar!

    Veel plezier met je campertrip en Rob...Stuur daar ook maar foto's van....Nou ja, niet alles dan! Hihi!

    Veel plezier!

    xx Sebas

  • 05 Mei 2009 - 15:56

    Truus:

    Ha Marieke,
    Leuk om eens echte werkfoto's te zien.Dat werk lijkt mij inderdaad behoorlijk afzien. Je moet er wel wat voor over hebbben! Na al dat werken lekker met Rob genieten van jullie trip langs de oostkust. Erg leuk om je zaterdag telefonisch te hebben gesproken, weer een beetje bijgekletst. Nogmaals veel plezier en veel liefs.
    Truus

  • 10 Mei 2009 - 09:54

    Myrthe:

    Heey Mariek,

    Ik kan me voorstellen dat je na die 8 dagen werken in die fabriek weer uitkeek naar vakantie haha. Super leuk dat je een campertrip gaat maken! Veel plezier! Nog bedankt voor jullie kaart!:D

    Liefs Myrth

    p.s. het meidenuitje was weer erg gezellig(ouderwets Winkel van sinkel en Humphrey's;-), maar jammer dat jullie er niet bij waren!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Op 12 januari ga ik naar Australie, Nieuw Zeeland en Azie. Hoe lang ik blijf, waar ik blijf en wat ik allemaal ga doen staat nog niet vast. Na een druk en hectisch 2008 vind ik het wel heel fijn om er even tussenuit te gaan. De bedoeling is dat ik ga "backpacken".. ben benieuwd hoe ik dit zal ervaren.. Anyway, heb er veel zin in!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 38015

Voorgaande reizen:

12 Januari 2009 - 20 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: