Outback to basic - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Marieke Weijden - WaarBenJij.nu Outback to basic - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Marieke Weijden - WaarBenJij.nu

Outback to basic

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

10 Juli 2009 | Australië, Adelaide

Gday!!

Alles goed in Nederland?

Hier alles oke..MAAR helaas: de tijd is aangebroken dat er weer een dekbed op mijn bed ligt, de paraplu standaard meegenomen wordt, de korte broeken en jurkjes gedegradeerd zijn naar het onderste deel van de backpack...maar nog het allerergst van alles: ik raak mijn bruine kleur langzaam kwijt..het is winter hier in down under!!!!! Grr geweldige timing

Verder mag ik totaal niet klagen want ik heb 2 geweldige tours achter de rug. Eerst een 3daagse tour naar Alice Springs. Paar hoogtepunten waren canoen bij Katherine Gorge, de Hot Springs en de Devils Marbles. De meeste mensen van deze tour zaten ook op de 6 daagse tour van Alice naar Adelaide. We werden een hechte groep. De dagelijks terugkerende kampvuurtjes gecombineerd met het elke dag opstaan rond 4 a 5 uur in de ochtend maakte het een vermoeiende maar indrukwekkende en leerzame tour. Veel meegekregen en opgelet bij Abo cultuur praatjes. Bij beide tours was ik trouwens de enige Nederlander, ook weleens leuk!

Hoogtepunt van de 6daagse tour was toch wel echt de Uluru. Ik heb uit respect voor de Abo's maar niet de berg beklommen..zij zien de berg als heilig, dus ben ik er braaf omheen gelopen. Kings Canyon heeft wat weg van Grand Canyon en was ook erg mooi. Veel gewandeld en zo kwamen mijn mamoettankers weer mooi van pas. Behalve gelopen ook heel veel gereden, zo'n 5000 km. Dan besef je pas weer hoe groot Aussie eigenlijk is.

Geslapen in dde buitenlucht..in een swag. Dit is eigenlijk een soort matras hoes om je slaapzak heen. Enigzins bang voor beestjes ben ik toch in slaap gevallen, de tweede nacht als een prinsesje geslapen. Zo diep, dat ik niets heb meegekregen van een klein drama in de nacht. We sliepen namelijk allemaal om een kampvuur..en degene die als laatste zou gaan slapen moest het vuur uitmaken.. Onze geliefde Cameron (ozzie) was dat even vergeten.. nu was het niet echt meer een vuurtje, toch is een grote tak omgevallen en heeft zo ongeveer alles in de fik gezet...zijn slaapzak, swag en groot deel van zijn kussen..hij had ook allemaal brandgaten in zijn shirt! Heel bizar. Ik lag aan de andere kant van dat kampvuur, dus ik geloof dat ik ergens blij mag zijn dat de wind niet mijn kant opging.
Verder nog bij Coober Pedy gestopt, een bijzonder stadje waar mensen onder de grond leven. Het is de Opaal hoofdstad van de wereld.
Flinders Rangers was een ander National Park wat erg indrukwekkend was.

Nou was het eigenlijke plan dat ik morgen naar Sydney zou vliegen om daar 3 weken te blijven en proberen nog wat te werken...maar vandaag heb ik mijn hele programma even omgegooid. Ik heb besloten om mijn vlucht te wijzigen en 1 week in Adelaide te blijven en dan 1 week 800 km weer terug de outback in te gaan om in Coober Pedy te werken...most spooky town waar ik ooit ben geweest..maar ik heb hier de kans gekregen om bij het Kangaroo Rescue team te werken! Ik ben er een uurtje geweest tijdens mijn tour en ben gelijk verliefd geworden op de kleine Joey's ( = kleine babykangaroos) Werkzaamheden: flesjes geven, met de baby in een deken gewikkeld rondlopen, zodat het lijkt alsof hij in de buidel zit en poepies opruimen..etc. Lijkt me echt geweldig!

Mijn laatste 3 weekjes in Australie zijn aangebroken.. tijd gaat zo snel! Dus laat ik maar volop genieten, ik ga maar weer eens naar de bar.. ;) Seeya!

Fijn weekend en geniet van het mooie weer, voor je het weet moet je weer nieuwe winterkleren kopen!

Kus
Marieke

  • 10 Juli 2009 - 15:43

    Bente:

    Gaat je jeugddroom (lees: trouwen met een kangoeroe) dan volgende week - op de valreep - toch nog uitkomen? Haha! Het klinkt allemaal weer GEWELDIG!!!

    Miss you! Kus, Bente

  • 10 Juli 2009 - 16:06

    Maggy :

    Nou we hebben weer genoten van je leuke verhaal De foto's zijn ook lief vooral die met de kleine kangeroe
    Veel groetjes van ons
    Maggy

  • 10 Juli 2009 - 17:34

    Ludwine:

    He Mariek,
    Wat ontzettend gaaf, in een Kangaroo rescue team werken! Echt wat voor jou! Geniet nog even volop van de laatste weekjes!!!
    liefs Ludwine

  • 10 Juli 2009 - 23:54

    Vera:

    Lieverd ik ben jaloers!!!!
    Ik wil ook bij dat rescue team werken, kan je niet een goed woordje voor me doen ;) Ik kom eraan hoor!

    Geniet nog van al het moois! De tijd vliegt voorbij! Jij gaat alweer over 3 weekjes voorbij.. dan heb je nog ruim 6 maanden de tijd om een spandoek voor mij te maken voor als je me komt ophalen op schiphol ;)

    Liefs Veer

  • 11 Juli 2009 - 01:24

    Rj:

    Haha, jij met een superlief kangaroetje op de foto, ik vandaag naar de killing fields in cambodja, verschil moet er wezen! ;)

    X

  • 11 Juli 2009 - 10:21

    Ilse:

    Hey poppedijn! (ja ik wil het ook eens gebruiken :p)
    Eindelijk je droom tegemoet!
    Echt superleuk dat ik je waarschijnlijk toch nog ga zien!! :D Jeej
    Mooie foto's ook! Mss kunnen we nu dan eens duo pennoti doen maar dan andersom want ik word maar bruiner en bruiner hier in Darwin ;)
    Tot heel snel hopelijk

    kus

  • 11 Juli 2009 - 10:25

    Ilse:

    ik wil trouwens nog even zeggen dat die achtergronden echt geweldig zijn op de foto's! Het lijkt echt of je voor een schilderij staat!! Kan niet wachten om erheen te gaan! :D
    <3 Australia ;)

  • 11 Juli 2009 - 12:20

    Rob:

    G'day schatje, fantastisch dat je daar een weekie kangaroo-moedertje kan gaan spelen zeg:)....een soort van Pieterburen maar anders?...haha. Hele lieve foto's trouwens met die joey!

    Sweetie...geniet van de laatste weekies van je reis|!:))

    XXXXXXXXXXX misje! XXXXXXXX


  • 12 Juli 2009 - 06:58

    Gwenda:

    Hee!
    Gaaf verhaal weer! Super stoer dat je met de joeys gaat werken, ook al is t dan in coober pedy :p ga je ook ff ondergronds wonen?!
    wel jammer dat ik je nou niet meer zie in aus.. nja we schijnen toch in tzelfde land te wonen dus dat scheelt ;)

    heel veel plezier nog en oja, de groetjes van iedereen uit mt surprise! ik ga je daar snel meer over mailen..!

    xxx

  • 12 Juli 2009 - 06:58

    Lonneke:

    Waren we dan toch nog heel dichtbij elkaar! Enne als je nog werk nodig hebt.... mocht je restaurant werk niet naar vinden ... dan ken ik nog altijd iemand in Perth die altijd een hard werkster kan gebruiken :)

    Lonnes

  • 12 Juli 2009 - 13:37

    Frank:

    Na het raften, skydiven, rugby kijken, houthak-festijn, autoshows, fabriekswerk, Hell's Angel style motorzitten en cowboytje spelen gaat m'n zus nu verhuizen naar een mijnwerkerstadje! T moet niet gekker worden! haha
    Wat een stoere/ mannelijke zus heb ik toch!

    Anyway, supertof dat je daar twee joey's gaat verzorgen!
    Keep on going living the dream!
    veel liefs, Frank

  • 12 Juli 2009 - 20:35

    Marloes:

    WAUW!! Super avontuur weer daar in de outback! ;) Ik heb je nog ge-smst, maar die zal je daar vast niet hebben ontvangen, haha! Super leuk dat je daar nog ff kan werken als "oppas-mama" :) Dat zijn de betere jobs! Ik moet hier nog 4 dagen aan de bak en dan ga ik 3 weken kamperen ergens in La France, ook leuk!! & daarna hoop ik je weer heeel snel te zien poppie!!!!
    Nog veel plezier komende weken! Geniet ervan! & alvast een goeie reis terug naar NL..!
    Dikke kus!

  • 12 Juli 2009 - 22:06

    Ad:

    Wat heerlijk meissie, dat je dit allemaal zo mee kunt maken. Op afstand genieten we met je mee, of je nu kangaroemoeder speelt of voor aap staat in je zevenmijlslaarzen. Ik ben trots op je dat je zoveel van je reis maakt. Al deze ervaringen zul je je hele leven koesteren. Zal wel afkicken worden, als je weer terugkeert in het dagelijkse ritme thuis. Maar waar is waar, ook dan zijn er weer veel spannende avonturen mogelijk. Als ik je met die kangaroekleine zie, laat je opnieuw een waar talent zien....
    Veel plezier nog de komende weken downunder en daarna met je mams bij de gastvrije Thai.
    Liefs, Ad, je paps

  • 13 Juli 2009 - 12:03

    Marjan:

    He Marieke, leuk om je verhaal uit de outback te lezen. Helemaal gezellig om te horen dat we elkaar onverwacht gaan treffen in Adelaide. Kan niet wachten!

  • 20 Juli 2009 - 17:44

    Truus:

    Hoi Marieke,

    Wat leuk dat ik weer wat van jouw belevenissen kon meemaken. Ik had weer eens problemen met mijn computer. Mamakanga of Kangamama geniet er nog lekker van. Het lijkt mij fantastisch. Heel plezier met Annie in Thailand. Veel liefs en tot 20 augustus!

  • 23 Juli 2009 - 08:16

    Limbo Frank:

    hey Marieke,

    Wat ben ik jaloers als ik al die geweldige foto´s zie en je verhalen lees!!! Waanzinnig!!! Geniet ervan en pas op jezelf!!

    Liefs kus

  • 23 Juli 2009 - 11:12

    Alex:

    Hele leuke foto's marieke. Hier in Nederland is het vrij nat allemaal, nog veel pezier de laatste maandje

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Op 12 januari ga ik naar Australie, Nieuw Zeeland en Azie. Hoe lang ik blijf, waar ik blijf en wat ik allemaal ga doen staat nog niet vast. Na een druk en hectisch 2008 vind ik het wel heel fijn om er even tussenuit te gaan. De bedoeling is dat ik ga "backpacken".. ben benieuwd hoe ik dit zal ervaren.. Anyway, heb er veel zin in!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 38013

Voorgaande reizen:

12 Januari 2009 - 20 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: