See ya Australia en Sawadie Kha Thailand - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Weijden - WaarBenJij.nu See ya Australia en Sawadie Kha Thailand - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Weijden - WaarBenJij.nu

See ya Australia en Sawadie Kha Thailand

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

31 Juli 2009 | Australië, Sydney

Lieve allemaal,

All good things come to an end.. en zo ook mijn geweldige reis in Australie. Morgen vertrek ik naar Thailand en zie daar mijn moeder weer na best een lange tijd! Heb heel veel zin om samen met Annie 3 weken door Thailand te backpacken! Wat we precies gaan doen, weten we nog niet...gaan we daar allemaal regelen.

Afgelopen 3 weken zijn echt voorbij gevlogen. Ik ben zo blij dat ik ervoor heb gekozen om terug te gaan naar outback town Coober Pedy. Echt een ervaring om nooit te vergeten! Voelde echt als een familie, Jo (moeder/oma) moest zelfs huilen :( toen ik in de bus zat, terug naar Adelaide..
Paddy, een Engelse backpacker hielp ook mee bij Jo en Terry.. hij zei zo schattig: feels like I lost my sister and Jo and Terry lost a daughter..
Ik wil zo graag terugkomen en zien hoe het met de babies gaat!
Er waren in totaal 3 red kangaroos. Bella (2 jaar), Henry Lawson (4 maanden) en Seanie (5 maanden)
De babies konden nog niet uit de provisorische buidel..(lakenzakje en handdoeken om ze warm te houden) dus moest je ze veel vasthouden, rondlopen (schommelingen kangoeroe moeder nabootsen, zodat ze zich kunnen ontwikkelen), de fles geven en veel knuffelen..

Seanie was door een tourguide gevonden.. ze was al aangevreten door de roofvogels, tsja, thats Australia wildlife..vooral haar achterpoten en haar staart zagen er behoorlijk naar uit.
In het begin was het een 50% kans of ze de nacht wel zou halen. Ik voelde me echt verbonden met dit kleine elegante prinsesje met haar grote ogen :) omdat ik vanaf het eerste uur haar al vasthield en zij ook aan mij gewend raakte. Het is mooi om te zien dat zij zich gedurende de week zich steeds meer op haar gemak ging voelen.. in het begin erg verdrietig, maar later ook meer om zich heen kijkend...en nieuwsgierig naar de andere kangoeroes.
Ik kreeg toevallig net een mailtje van Paddy dat Seanie uit de buidel is gesprongen en al wankelend een beetje aan het rondspringen is.. Jammer dat ik dat niet heb kunnen meemaken..
Ik hoop volgend jaar echt weer terug te komen en dan (samen met Rob) de Westkust te zien en via de outback terug...zodat ik hopelijk Seanie en Henry nog kan zien voordat ze dehumanized worden en in een release program gezet worden.. Na 14-16 maanden worden ze teruggezet in de natuur.

Sinds 4 dagen ben ik in Sydney en ben me aan het 'voorbereiden' op mijn vertrek.. Dubbelgevoel, dat wel!
Als ik zo terugkijk heb ik zoveel mooie dingen gezien en beleefd..Ik zie mezelf hier best wel wonen, maar laten we het daar maar niet over hebben...;)

Iedereen heel erg bedankt voor de lieve berichtjes op mijn site!!

Tot over 3 weken in Nederland! Misschien over 2.5 week nog een Thailand update..

Enjoy the summer!!

Liefs en een kus
Marieke

  • 31 Juli 2009 - 12:18

    Marieke Van Der Weijden:

    Ooow helemaal vergeten..

    Ik was ook heel erg blij met het feit dat ik Ilse weer heb gezien in Coober Pedy en daarna nog in Adelaide..

    (sorry Ils..) x

  • 31 Juli 2009 - 13:49

    Ivo:

    Hey lady,

    Heb genoten van je verhalen! Mooie foto's ook weer met de kangaroos.

    Enjoy thailand!

    x, Ivo

  • 31 Juli 2009 - 14:40

    Annie:

    Wat is backpacken leuk zeg. Ik voel me al helemaal thuis in dat wereldje. Voor zondagavond heb ik al met een andere nederlandse moeder en dochter een afspraak gemaakt om met elkaar wat te drinken/eten in een leuke tent.De dochter gaat daarna alleen verder naar N. Zeeland, dus zij doen het omgekeerde van onze trip. Als ik hun verhalen hoor, dan worden het nog leuke weken. En we zitten hier in een leuke wijk midden in het centrum. Tot gauw.

  • 31 Juli 2009 - 15:43

    Jelle Van Tricht:

    Hey Marieke,

    Tijd gaat snel zeg... nog maar drie weken en dan ben je weer in Nederland! :) of :( voor ons in ieder geval :)

    Veel plezier nog tijdens de laatste weken in Thailand met je moeder.

    Mocht iemand nog niet weet hebben van jouw kangoeroe passie dan is die na het lezen van deze pagina het wel!

    enjoy!

    x Jelle

  • 31 Juli 2009 - 20:36

    Linda:

    He lief,
    Super genoten van je verhalen.. Ik begrijp je dubbele gevoelens helemaal! Geniet van je laatste tijd met je mams in Thailand. Ik heb je gemist hier op de Leidsestraat. Hoop tot gauw! x

  • 01 Augustus 2009 - 02:09

    Ilse:

    Ik was al helemaal beledigd dat ik niet in je verhaal voorkwam miep! :P
    Gelukkig heb je het nog goedgemaakt ;) hahaha
    Heeeeel veel plezier in Thailand! Lekker genieten en in Nederland gaan we een sushi/lord of the rings avond houden :D
    xxxx

  • 02 Augustus 2009 - 06:14

    Marjan:

    Goed te horen dat je de outback hebt overleefd ;) Vermoed dat de NZ provider mijn sms niet heeft bezorgt maar wens je een hele fijne tijd in Thailand toe. Tot in Amsterdam! xMar.

  • 02 Augustus 2009 - 08:27

    Lonneke:

    Wat een schatjes waren dat! Dus binnenkort naar de westlust?!? ;) Let me know wanneer en ik ben erbij!
    Fijne Thailand ervaring nog en we zien je heel snel.

    Lonnes

  • 02 Augustus 2009 - 20:56

    Sebas:

    Ik heb even opgezocht wat de afstand is tussen Oranjestad (AUA) en Sydney....Slechts 22741 km...Das meer dan de helft van de Evenaar!

    Tot snel!

    Xx Sebas

  • 03 Augustus 2009 - 04:50

    Vera:

    Hoi Marieke,

    Wat gek! Het voelt als de dag van gisteren dat jij mij door de douane heen sleurde richting Australie! En nu zit jouw avontuur er alweer bijna op!
    Ik ga vanaf volgende week wwooffen op een farm in de outback (onder darwin) ben erg benieuwd!

    Geniet van Thailand!

    liefs Veer

  • 03 Augustus 2009 - 09:33

    Rob:

    Moppiee van me!:)...best raar denk ik om Ozzie en natuurlijk al die lieve kangarootjes weer te verlaten ;) ....Westksy en outback klinken goed! Ik ben in ieder geval heel blij dat je strax weer terug bent :)

    Geniet nog even van Thailand met je mams!!

    XXXXXX

  • 03 Augustus 2009 - 15:41

    Truus:

    Hoi Marieke,

    Wat bijzonder om jouw foto's met de kangaroo-baby's te zien. Lijkt me een super ervaring. Geniet van het laatste gedeelte van je reis. Voor jou en Annie een fijne tijd in Thailand toegewenst. Genieten maar! Tot 20 augustus.
    Veel liefs,
    Truus

  • 07 Augustus 2009 - 11:56

    Jeroen:

    he marieke,

    wat vliegt de tijd he!! bedankt voor al je leuke verhalen, zo kon ik ook af en toe even wegdromen naar verre oorden:) veel plezier in thailand!!
    kus jeroen

  • 07 Augustus 2009 - 12:51

    Marlies:

    Heb genoten van je verhalen en je foto's.
    De foto's van de natuur in Australie en die
    van de schattige baby kangeroos waren
    prachtig. Op die manier
    hebben we met je mee kunnen leven en een
    spannend beeld van je
    backpacking gekregen.
    Echt een super reis.
    En nu samen met je
    moeder Thailand !!
    Dat gaat wel lukken.
    Annie klinkt nu al zo
    enthousiast. Ik was net
    een dag te laat om haar
    telefonisch een goede reis te wensen.
    Ad vertelde dat de
    vlucht soepel was gegaan.
    Wens jullie samen een heel goede tijd. Geniet ervan!
    Marlies.


  • 09 Augustus 2009 - 20:19

    Anne:

    Ik ben zo blij dat je bijna terugkomt! Red je m'n feestje op de 28e? ;) hihi een hartelijk welkom noem ik het maar..

    Heb genoten van je verhalen schatje! Echt te gek!

    xx genietnogheeleventjes he?

  • 10 Augustus 2009 - 19:38

    Laura:

    Eey marieke!
    Leuke verhalen en lieve kangaroo's voor mij lijkt het al weer lang geleden... onwijs veel plzier nog de laatste weken!Thailand is ook te gek.. geniet.. Liefs laura (jeweetwel uit NZ)

  • 16 Augustus 2009 - 17:49

    Ali:

    Lieve Marieke en Annie,

    Eindelijk weer een berichtje van je tante. Ik hoorde van Ad, dat jullie het naar jullie zin hebben en dat alles goed gaat. Het schiet nu toch wel heel erg op. Annie de 20e- en jij de 21e weer thuis. Het zal wel even vreemd zijn wanneer je weer in ons kikkerlandje bent, ver weg van de kangaroes, olifanten enz. enz. Wij zijn net terug van een afscheidsfeeste bij de zus van Bas i.v.m. het feit dat Vicky over 3 weken voor goed naar de Bahama's vertrekt. Haar vriend zit er inmiddels een week en gaat daar met een collega een kantoor opzetten voor het bedrijf waarvoor ze werken. Ik weet niet of je het weet, maar Vicky is evenals Eva zwanger en zij verwacht haar kindje 2 november (en Eva 4 nov), dus je begrijpt, dat mijn schoonzus het niet zo leuk vind dat ze vertrekt, maar ze gaat er regelmatig heen en Vicky mag van het bedrijf van haar vriend 2x per jaar op kosten van het bedrijf naar Nederland. Met Eva gaat het goed, ze werkt nu halve dagen. Afgelopen vrijdag zijn ze naar de notaris geweest en is het nieuwe huis op hun naam gekomen. Welnu, jullie weten weer iets en ik bel wanneer jullie weer thuis zijn. Ik wens jullie nog veel plezier samen en beiden een goede reis.

    Liefs.

    Ali, ook namens Bas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Op 12 januari ga ik naar Australie, Nieuw Zeeland en Azie. Hoe lang ik blijf, waar ik blijf en wat ik allemaal ga doen staat nog niet vast. Na een druk en hectisch 2008 vind ik het wel heel fijn om er even tussenuit te gaan. De bedoeling is dat ik ga "backpacken".. ben benieuwd hoe ik dit zal ervaren.. Anyway, heb er veel zin in!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 38006

Voorgaande reizen:

12 Januari 2009 - 20 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: