Koos Werkeloos in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Weijden - WaarBenJij.nu Koos Werkeloos in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Weijden - WaarBenJij.nu

Koos Werkeloos in Sydney

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

07 April 2009 | Australië, Sydney

Gday,

Nou daar zijn we weer..na een iets wat lange stilte.
Allereerst: er zijn geen gewonden gevallen tijdens onze 5 daagse roadtrip by car. Wel zijn er een hoop krassen bijgekomen maar dit is uiteindelijk opgelost met een grote glimlach en wat geluk bij het autoverhuurbedrijf :)
Ons autootje was een Nissan Sunny SuperSaloon! Maw een oude bak, prima voor 2 meiden zonder richtingsgevoel..Na wat uurtjes klooien ging het best goed. Rotondes waren het moeilijkst, ipv richtingaanwijzers gingen de ruitenwissers aan. Vanuit Queenstown zijn we naar the Caitlins gereden, een groot nationaal park dat wat minder toeristisch is. We verbleven vaak bij mensen thuis op een kamer, een aparte ervaring. Het leek vaak op een logeerpartijtje bij oma. Bij Surrat Bay wilde sea lions gezien, erg gaaf om daar dichtbij te komen, met enig risico om gebeten te worden. Ook naar het zuidelijkste puntje geweest van het Zuidereiland, het was vanaf daar nog maar 4100 km naar de Zuidpool.
Eenmaal terug in Queenstown zijn we gaan rodelen. Dit heet hier the Luge.

Verder nog 1 nacht in Lake Tekapo geweest, en toen ons laatste busritje naar Christchurch. Met Barry, een rasechte Amsterdammer en andere Nederlanders kaarten gekocht voor een rugby wedstrijd Crusaders - Stormers. Ik ging eigenlijk alleen om de mannen, want dat spelletje begrijp ik niet echt.
Op onze laatste dag gingen Ilse en ik opzoek naar een echte kiwi.. wij wilden het land niet verlaten zonder zo'n schattig pluizenbolletje te zien. Nu zijn wij ook niet dom en weten wij dat ze in de bosjes van Christchurch niet te vinden zijn..
dus gingen we maar naar het Aquarium waar ze ook een levende kiwi hadden in een kiwi house. Na deze geweldige ervaring van waren we klaar voor de vlucht terug naar Oz.

Eenmaal in Oz kreeg ik een depressieve inzinking :( Oke, dit is wel wat overdreven..
Ik had gehoopt om voor 3 weken een baantje te kunnen krijgen.. maar helaas voor mij denken veel backpackers hetzelfde. Het is lastig om iets te vinden en momenteel zit ik er aan te denken om mijn cv te gaan flyeren in de straten..misschien helpt dat!

Naast de depressive dagen zijn de nachten wel weer leuk..het gewoon op een zuipen zetten..;) (grapje)

Nu ik terugdenk aan een voorgaand bericht, denk ik dat ik nu ook meer op een jezus-figuur backpacker lijk dan hoe ik ooit was...;)
Ik kan hier de volgende argumenten voor aandragen:

1. Alle meiden in Sydney gaan uit in de kortste jurkjes en hebben hakken waar je u tegen zegt. Ik, daarentegen, loop met een korte broek en een veel te groot paars fleecevest (zonder enige vrouwelijke vorm) over Darling Harbour samen met nog 4 van hetzelfde soort (Sorry Ils, Vera, Stan en Alex..maar zo is het)

2. Ik ben verhuisd naar een wat goedkopere/slechtere wijk van Sydney. Kings Cross, ook wel bekend als de hoerenbuurt. Opzich een gezellige buurt tijdens lunchtijd, maar savonds merk je dat de sfeer ietsje anders is dan in Sydney centrum.

3. Wisten jullie dat... je bij de MacDonalds ook dingen kan krijgen die niet op de kaart staan! Ik vraag hier af en toe om een 50 cent ice cream..en het werkt! Een heerlijk soft ijsje voor (inderdaad!) 50 dollarcent. Misschien in NL eens proberen?

4. Glimt er iets op de grond? Ik kan het niet laten om te kijken..en wat ben ik als een kind zo blij als het inderdaad geld blijkt te zijn...:)

Zo.. ik geloof dat deze 4 punten genoeg zeggen! Verder gaat alles nog prima met me hoor..no worries.

Wat fijn dat het mooi weer is in NL. Ik wil de zon wel graag weer terug...ergens klopt t niet dat ik hier nu met lange broeken loop.

Lieverds, ik ga weer verder met werk zoeken..geef jullie snel weer een update!

Een dikke kus van mij

  • 07 April 2009 - 07:23

    Marlinda:

    Schatje! Bedankt voor je lieve kaartje! I like it! So sweet!!!!
    Mooie verhalen weer. En heel herkenbaar.
    Ook heel leuk om te zien hoe mijn telefoon eruit zal zien als ie doormidden is....hmmmm.
    Wat zonde zeg..als je terug bent mag je hem wel even lenen en de ringtone nog even horen!
    Have fun poppedijntje! ;)

    Dikke kus, Marli

  • 07 April 2009 - 08:42

    Ilse:

    Hey chick
    Hoe kun je nou zeggen dat ik van jouw soort ben ;) Ik liep daar in Darling Harbour in mn sexy jurkje rond, oke op slippers dat wel :P
    Je bent trouwens vergeten te vermelden dat ik je heb verslagen met bowlen! Jeej ;)
    Oke nu zal ik wel weer even lief tegen je doen ;)Wij kunnen idd samen een bedrijfje beginnen, we kennen toch een heel leuk kaartspel waarbij je gedachten moet lezen 8)
    Zometeen weer lekker naar de film! Tot zo lieverd.

  • 07 April 2009 - 08:45

    Ilse:

    ow dat visje is zoooo zielig!! hahahaha! we hebben idd veel dezelfde foto's erop gezet :)

  • 07 April 2009 - 09:14

    Marielle:

    Hey ze leeft toch nog ;)

    Leuk om weer te lezen hoe het daar gaat. Hopelijk vind je snel werk, hoorde iid al dat het lastig was om nu werk te vinden.
    Succes iig en veel plezier daar!

    Liefs Mariel

  • 07 April 2009 - 09:37

    Lonneke:

    Hey Marieke,

    Moeten we geld of blikken met eten en survival pakketen gaan sturen. Doen we ook voor een vriend van me die in afghanistan zit. Hij wil zo graag pringles want die hebben ze daar niet! Leuk je gisteren even gesproken te hebben en nog bedankt voor je kaartje. Ik mis je!

    Dikke Kus Lonnes

  • 07 April 2009 - 10:53

    Jeroen:

    he marieke, leuk om alles van je te lezen. lees het altijd maar reageer veel te weinig, sorry:(. heeeel veel succes met het zoeken naar een baan!!

    kuss jeroen

  • 07 April 2009 - 11:40

    Rob:

    Hey lieve Koos, Nou!....das behoorlijk afzien zeg :)...crisistijden ook in Sydney. Je 's-avonds volgooien en beetje rondhangen in de hoerenbuurt is dan natuurlijk een prima remedie (=oplossing :)) ...haha;)..

    Succes moppie met banenjagen, voedselzoeken et cetera....!

    ENJOY!

    XXXXXXXXX

    PS. nieuwe sandalen voor je meenemen? ;)

  • 07 April 2009 - 12:40

    Ludwine:

    Lieve Mariek,
    Klinkt weer super allemaal! Ik zie je sommige dingen ook echt zo doen of zeggen, haha! Tja, als backpacker verslijt je de raarste baantjes. Zo heb ik geld gecollecteerd voor een goed doel (op commissie-basis, vreselijk!) en had ik het ultieme Hollander-baantje: bloemboeketten aan de lopende band maken (voor de Woolworth's).. Er is hoop dus! ;-)
    En anders wat lenen en als je terug bent bij HV bijklussen ;-)

    Succes en plezier weer!

    Liefs Ludwine

  • 07 April 2009 - 15:34

    Linda (ex-roomie):

    hahahaaahaaa...
    herkenbaar;)
    x

  • 07 April 2009 - 18:11

    Sebas:

    Ik maak zo wat geld over, want occasion-pasta-met-schimmel is nou ook weer niet nodig!

    Hoop dat ik je rekeningnummer heb!

    Dat paarse vest staat je eigenlijk best goed!
    En werk zoeken in een hoerenbuurt lijkt me nou niet echt ingewikkeld...Maar goed, je zult wel eisen stellen aan een baan ;-P

    Sterkte nog in deze crisistijd!

    Kus,

    Sebas

  • 10 April 2009 - 10:45

    Annie:

    Wat fijn dat je volgende week een paar dagen in een fabriek kunt werken. Met die ervaring erbij, ben je daarna bijna voor alle functies inzetbaar. Hopelijk kun je dan weer met je hoofd in de wolken over straat lopen en hoef je niet meer al wat blinkt op te rapen.
    Fijne Paasdagen

    Liefs Annie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Op 12 januari ga ik naar Australie, Nieuw Zeeland en Azie. Hoe lang ik blijf, waar ik blijf en wat ik allemaal ga doen staat nog niet vast. Na een druk en hectisch 2008 vind ik het wel heel fijn om er even tussenuit te gaan. De bedoeling is dat ik ga "backpacken".. ben benieuwd hoe ik dit zal ervaren.. Anyway, heb er veel zin in!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 38017

Voorgaande reizen:

12 Januari 2009 - 20 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: