Ssssnake assistent ?! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marieke Weijden - WaarBenJij.nu Ssssnake assistent ?! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marieke Weijden - WaarBenJij.nu

Ssssnake assistent ?!

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

07 Juni 2009 | Australië, Cairns

Hey y’all!

Waar Rob de vorige keer is gebleven, ga ik gelijk maar door. Een paar dagen voor zijn vertrek zijn we nog naar Magnetic island geweest, een mooi vakantieoord voor Australiers en voor alle backpackers die een vakantie nodig hebben van al dat reizen.
Tussen Townsville en Cairns zijn we nog een dagje naar een croc farm geweest..heel interessant! Sommige crocs waren 5.5 meter lang..enorme dinobeesten. De show die we kregen te zien was vele malen spectaculairder dan in Australian Zoo van Steve Irwin. Ook nog geknuffeld met een dingo, dit zijn wilde honden die voornamelijk leven op Fraser Island.

Op maandag kwamen we aan in Cairns..helaas de eindbestemming voor Rob. Op dinsdagochtend vloog hij terug. Juist omdat het een enorm leuke tijd was die veel te snel voorbij ging, had ik des te meer moeite om weer alleen verder te gaan. Om me heen gaan veel backpackers eerder dan gepland naar huis omdat er geen werk te vinden is en het geld opraakt.. Ook voor mij heel even een zeer verleidelijke keus..want het is vervelend om geen werk te kunnen vinden en je cv 30 keer wanhopig hebt afgegeven en niets terughoort..maarja, die geef-niet-te-snel-op mentaliteit zit er ergens nog steeds. Dus ik kom voor alsnog gewoon op 20 aug aan op Schiphol.

Gwenda, meisje die ook op dezelfde vlucht zat vanuit Amsterdam, had datzelfde probleem in Darwin.. Beiden chagrijnig hebben we besloten om dan samen bij een boer te werken.. 4 tot 6 uur werken vor gratis eten en accommodatie.

Samen hebben we de afgelopen dagen nog wat toeristische dingen gedaan, zoals een skyrail en scenic train naar Kuranda. Skyrail gaat over de uitgestrekte Tablelands..Mooi uitzicht en Kuranda is een leuk klein plaatsje. Mijn idee om gezellig relax thee te drinken in Kuranda was niet echt heel slim, Gwenda en ik waren smiddags zo enorm moe dat we in slaap zijn gevallen tijdens de scenic treinreis.. weinig van meegekregen, maar op de brochure ziet het er heel mooi uit!

Ook nog een dag gesnorkeld in Great Barrier Reef.. een van de mooiste snorkel- en duiklocaties ter wereld. Heb ook super mooie vissen gezien, waaronder Botje, Nemo en Dora en een grote schildpad. Maar dat niet alleen, ook een hele grote vis van 1.5 meter zeker! Ik schok best wel… helaas had Gwenda toen net de onderwatercamera en heb ik er geen bewijs van..maar ik kon dr bijna in, zo groot. En ik overdrijf nooit…

Afgelopen dagen een klein researchteam opgezet omdat er een dief in het hostel zit.. ik ben $50 armer, Gwenda haar portomonnee en zo nog een aantal mensen met een soortgelijk verlies. Een dag gesurveilleerd in de hosteltuin en iedereen met slank postuur en middellang bruin haar op een imaginary verdachtenlijst gezet..en zo kwamen we de dagen wel door. Er is een mogelijke verdachte uitgekomen maar we hebben onze handen er vanaf moeten halen..want we zijn nu naar een ander hostel gegaan.

Morgen gaan Gwenda en ik naar Mount Surprise. Dit ligt 5 uur rijden van Cairns, midden in de outback. Maar liefst 85 mensen wonen er.. dat wordt vast een gezellige boel. We gaan werken op een soort snake farm.. elke dag verzorgt de baas een slangenshow voor bussen toeristen die langs komen. Gwenda en ik mogen/moeten hem helpen met allerlei dingen. Zoals ik het begrepen heb is het soms in een restaurantje, museumpje of in de tuin…maar natuurlijk ook mogelijkheden om te helpen met de slangenshow. Omdat ik al gil als er een blaadje tussen mijn slipper en voet komt, voorspel ik dat ik niet echt een goede assistente zal zijn..ach, ik heb mijn kwaliteiten weer ergens anders liggen, zeggen ze dan.

Kortom, een spannende 12 dagen komen op mijn padje met hoogstwaarschijnlijk geen bereik met telefoon en als ik geluk heb 1 computer met traag en heel duur internet!

Jullie horen(hoogstwaarschijnlijk..) na mijn slangenavontuur hoe het geweest is.

Veel liefs en fijne zondag!
Marieke

  • 07 Juni 2009 - 09:18

    Ilse:

    Hey mate!
    Geef nooit op he! ;) hahaha. Klinkt helemaal super die snakefarm, ik zou het echt heel gaaf vinden om daar te werken! Ik heb vandaag de scooteroo gedaan! Echt een goede tip van jouw, het was echt superleuk!! :D Vooral die Hells Angel, wat een figuur die vent! :p
    Zoals het er nu naar uit ziet ben ik rond 26 juni in Cairns, ben jij dan nog in de buurt? :p
    Nou heeeeeel veel plezier de komende weken en geniet ervan!
    xxxxx

  • 08 Juni 2009 - 08:06

    Rob:

    Hey schatje, have fun op t platteland! en no worries vr de reptielen-fobie..na t skydiven, scooteroo, verliezen met tafeltennis/ ezelen :) kan je die paar slangetjes ook wel aan ....snel weer een angst weggestreept :)

    XXXXXXX

    oh..en uit respect voor de 65 koppige-'populatie' van Mount Surprise zou ik de karaoke machine komende weken maar niet aanraken ;)

  • 08 Juni 2009 - 15:09

    Maggy :

    Ik heb weer genoten van jouw verhaal WE wensen je nog veel werkplezier Ik hoop dat 't leuk is op de boerderij met aardige mensen en dieren
    Veel groetjes
    Frank&Maggy

  • 09 Juni 2009 - 07:49

    Vera:

    Hee lieverd,

    Klinkt weer super en ik ben erg trots op jouw geef-nooit-op-mentaliteit! Ik heb die ook even moeten gebruiken en zie wat er van mij terecht is gekomen ;) Na 3 maanden ben ik maandag eindelijk uit sydney vertrokken! Zit nu in Byron Bay.. morgen lekker op pad! Heb jij nog tips voor organisatie voor fraser island en whitsunday? Of heb jij die tours gewoon met oz gedaan?

    Succes tussen de slangen!

    liefs Veer

  • 10 Juni 2009 - 17:07

    Ad En Annie:

    Ook vanaf een camping in Sardinië kunnen we je verhalen volgen. We zijn het helemaal met Rob eens. Dit is een tour waarbij alle beren onderweg worden opgeruimd.Daar kan een berenbosje mee gevuld worden. En dat helemaal op eigen kracht. Super. Fijne tijd en tot gauw horens. Veel liefs!!!

  • 15 Juni 2009 - 06:44

    Sharon:

    Haaa chica,
    onwijs leuk om weer een verhaaltje te lezen!

    En joh, komt tijd, komt raad, dus je blijft gewoon tot de 20e van augustus ;)

    Zolang die slang niet groot genoeg is om jou op te eten en geen giftanden heeft is er weinig aan de hand. Denk maar gewoon dat het een tuinslang is ;)

    85 man in 1 dorp. Passen al die mensen wel in dat dorpje?? Zo veeeel... :P

    Have fun dear!!!

    xx sharon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Op 12 januari ga ik naar Australie, Nieuw Zeeland en Azie. Hoe lang ik blijf, waar ik blijf en wat ik allemaal ga doen staat nog niet vast. Na een druk en hectisch 2008 vind ik het wel heel fijn om er even tussenuit te gaan. De bedoeling is dat ik ga "backpacken".. ben benieuwd hoe ik dit zal ervaren.. Anyway, heb er veel zin in!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 38012

Voorgaande reizen:

12 Januari 2009 - 20 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: