Maki komt bijna terug.. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marieke Weijden - WaarBenJij.nu Maki komt bijna terug.. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marieke Weijden - WaarBenJij.nu

Maki komt bijna terug..

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

18 Augustus 2009 | Thailand, Bangkok

Sawadie Kha,

Na ruim 2 weken Thailand toch nog even mijn laatste reisverslag voordat ik voet zet op Nederlandse bodem as donderdag.

Op 1 augustus was het dan zover, Australie verlaten en op naar Thailand..raar gevoel, moest ook plotseling huilen in het vliegtuig, god weet waarom, het was vast een soort afscheid ofzo..Pas rond 12 uur snachts zag ik mijn moeder eindelijk, heel mooi en fijn moment. Eenmaal in de taxi begon ze al meteen enthousiast te vertellen over haar stamkroeg in Bangkok..eigenlijk was ik kapot moe van de vlucht, maar ik moest haar stamkroeg zien..dus daar zaten we dan: 1 uur snachts aan de cocktails.. het is inderdaad een heel leuk tentje, we zaten dichtbij Koa San Road, de plek voor backpackers.
Eerste dagen wat door Bangkok gelopen, tempels gezien en bedacht wat we de rest van de vakantie wilden gaan zien. Hoogtepunt was een fietstocht door Bangkok..met een groep (allemaal Nederlanders, hoe verrassend) door kleine straatjes en marktjes gefietst..de geuren die je dan opdoet tijdens het fietsen, heel bijzonder! Ook hebben we een dagtocht naar floating market en Kanchanaburi gemaakt. Bridge over River Kwai was indrukwekkend.. ben hier ook 2 jaar geleden geweest maar had me er nu wat meer in verdiepd (jaja). Vervolgens zijn we met de trein naar Ayutthaya geweest, oude tempelstad met veel ruines. Hier gefietst en veel tempels bezocht.
We hebben de dagtrein gepakt naar Chiang Mai, in het noorden. Zo konden we ook iets van het binnenland zien, wat vooral bestaat uit rijstvelden, jungle en bergen. In Chiang Mai hebben we een dag meegewerkt in het Baan Chang Elephant Training Centre. Hier zitten olifanten die mishandeld zijn en voor toeristenritjes zijn uitgebuit etc. Zij krijgen nu veel meer vrijheid en er wordt ook niet gereden op bankjes of zitjes, maar gewoon op de rug. Dit wilde ik perse, omdat ik me samen met Marloes op de olifant zo enorm schuldig voelde..en die olifanten werden ook snel gestrafd als ze niet snel doorliepen of wilden eten. Een erg bijzondere dag, je had de hele dag je eigen olifant (Annie en ik samen 1) Wij hadden een moeder met een baby. Zoals je op de fotos kan zien, was het nog een hele opgave om op zo'n beest te klimmen.

In Chiang Mai ook een aantal avonden door de night market geslenterd, zo veel leuke spulletjes voor weinig..zucht, waarom heb ik nu geen koffer?!
Vorige week zijn we met Thai Airways naar Krabi gevlogen. We wilden de laatste paar dagen naar een eiland..uiteindelijk voor Koh Phi Phi gekozen. Een erg mooi eiland en perfect weer gehad, ondanks het regenseizoen nu. Veel gerelaxed en wat gewandeld, Annie en ik eten elke dag Thais.. favoriete dish: Fried shrimp with cashewnut and steamed rice..weten jullie dat ook weer :)

Afgelopen zondag verlieten we Koh Phi Phi om weer richting het noorden te reizen..Op het programma: 2 uur boot, 3 uur bus en 12 uur trein. Echter, eenmaal in de bus raakten Annie en ik (vooral ik eigenlijk)een beetje gestresst..iedereen zei: oow de nachttrein zit al dagen vol, diverse agencies belden voor ons..en nee, alles zit vol! Hmm..dat hadden we niet verwacht..we reizen nu vooral op de bonnefooi, maar we moesten toch wel echt naar Bangkok. Eenmaal bij het treinstation was er niets aan de hand, je hoor, er waren nog tickets..zelfs slaapplaatsen! Slaaptrein ging goed, dit keer geslapen..en niet gefeest in de party coupe zoals 2 jaar geleden..

Dat is me wel echt opgevallen aan Thailand, een mooi land met hele vriendelijke mensen maar er is zon verschil tussen arm en rijk. De studenten kunnen allemaal goed Engels, maar verwacht niet teveel van taxichauffeurs en tuk tuks. Ook wordt er nooit verteld wat er gaat gebeuren. We hebben wel vaker in een bus gezeten..en dat we opeens allemaal uit moesten stappen, bagage uiladen.. alle toeristen met ??? boven het hoofd..we moesten maar wachten op een nieuwe bus. Hoe laat en waarom? geen idee.. dat wisten de Thai ook vaak niet. Ach..gewoon maar meedoen, komt t vanzelf goed!

Gisteren heb ik na 3 jaar Aung weer gezien. Zij was mijn huisgenootje in Tempe, USA. Ben met een taxi naar haar werk gegaan, Annie was ook mee...ze wilde me liever niet alleen laten gaan. Toen Aung naar buiten liep, was het net alsof ik gister nog met haar naar de universiteit liep..zo vertrouwd. Annie ging weer terug met de taxi en ik ging samen met 20 collega's mee uit eten.. Een hele happening, want ik was natuurlijk een grote attractie..Leuk tentje en een grote klant van het bedrijf was ook mee, 1 van de rijkste en machtigste (en dikste..) mannen uit Singapore. Hij betaalde voor iedereen en zo kwamen de duurste whisky en wijnflessen op tafel.. er was nog wat extra's bijbesteld..Aung had schijnbaar verteld dat mensen uit Nederland veel konden drinken..Hmm!
Leuke avond gehad! Ik snap alleen nog steeds niets van de Thaise taal. Oja, de naam Maki..
Jongen vroeg: Wat is jouw nickname? Ik: uhhhmm die heb ik niet, marieke (word hier automatisch Malika, ook goed) is toch niet zo moeilijk? Jongen: No..too long, too difficult.
Vervolgens vond er een mini debat plaats..en werd besloten dat Maki het beste bij mij past.. Vandaar!

Vanavond gaan Aung, Annie en ik nog wat met zijn drieen eten..en dan vliegt Annie morgenochtend terug en ik vlieg woensdagavond (do ochtend eig 00.20 uur) via Londen naar Amsterdam. Kom om 10.50 aan!

Terugkijkend op mijn reis kan ik alleen maar zeggen dat ik vanaf het begin tot het einde enorm heb genoten van ieder moment en dat ik...
- het heel leuk vind dat ik van jullie berichtjes, emailtjes, smsjes en zelfs postpakketjes heb ontvangen! Bedankt!!
- het heerlijk zal vinden om naar mijn kledingkast te lopen ipv te wroeten in mijn tiny tiny backpack.
- nodig actief moet gaan sporten gezien het feit dat Annie met gemak al mijn kleding aan kan ;)
- NIET KAN WACHTEN IEDEREEN WEER TE ZIEN!!!

Tot heel snel.

Veel liefs en een dikke zoen
Marieke aka Maki ;)

  • 18 Augustus 2009 - 07:01

    RJ:

    Hey mar!

    Ja aan al het mooie komt een eind he? ;) Ik ben vandaag alweer een week terug, behoorlijk wennen.

    Leuke foto`s, veel foto`s heb je op dezelfde plek genomen als wij :D

    Goeie en behouden reis terug! En veel succes met het 'aarden' in NL :)

    x!

  • 18 Augustus 2009 - 11:59

    Frank:

    lieve Maki,

    Wat een mooie reis heb je toch gehad!! Heb ontzettend veel zin je weer te zien donderdag.
    Geniet nog lekker met Annie de laatste uurtjes van je fantastische reis en dan zien we jullie snel weer in Nederland!

    dikke kus,

    frank

  • 18 Augustus 2009 - 16:04

    Maggy:

    Hoi Maki
    Wat is 't weer een leuk verslag en ook nog leuke foto's
    Wij wensen jullie nog fijne dagen en beiden een goede vlucht naar huis
    Veel groetjes van ons en tot ziens zullen we maar zeggen Maggy

  • 18 Augustus 2009 - 23:09

    Gwenda:

    Waaaauuuw Mariek!! Ziet d'r echt super uit allemaal!! Zou ook nog wel even daarlangs willen... ;)

    Fijne reis naar huis alvast en ik spreekje laters weer mate!

    xxx

  • 19 Augustus 2009 - 07:05

    Jelle:

    Hey Marieke,

    Ik heb met heel veel plezier je verhalen gelezen. Je hebt echt een super tijd gehad in Australie! Goede reis vanavond/morgen.

    Liefs en tot snel.

    Jelle

  • 19 Augustus 2009 - 08:20

    Rob:

    Hey Sjaki!...ziet er allemaal weer erg leuk uit! Leuke tijd gehad met z'n tweetjes zo te zien:)

    nou...8 maanden gaan toch n stuk sneller dan je vooraf denkt. Maar weet je, een troost: t einde van een reis is weer t begin van een nieuwe (jaja)...ik heb wel wat ideetjes:))..

    nog maar 24h!!!

    Tot strax schatje! ik ben al aan t aftellen
    XXXXXXXXXX en straks live nog meer XXXXXXXXXX

  • 19 Augustus 2009 - 11:51

    Ilse:

    Hey lieve schat!
    Wat een geweldig mooi verhaal! Krijg er tranen van in mn ogen! ;) En dat meer omdat ik echt besef dat we een geweldige tijd hebben gehad in Nieuw Zeeland en Australie! Wat gaat de tijd toch echt supersnel! :P
    Ik ga het echt vreemd vinden dat je niet meer hier ergens rondloopt/vliegt/zwemt/reist in dit geweldige land. Het was toch fijn om te weten dat jij "hier" ook ergens in je eentje ronddwaalde. Om elkaar advies en tips te geven enzo ;) hahaha
    Gelukkig wonen we in Nederland en zijn de afstanden maar klein. Je bent nooit verder dan 3 uur van mij vandaan! :p (of je dat nu leuk vind of niet!)
    Ik wens je een hele fijne vlucht en natuurlijk een geweldig welkom op schiphol! En als ik terug ben spreken we echt snel weer af!
    xxxx ilse


  • 19 Augustus 2009 - 19:35

    Ludwine:

    He Marieke,
    Wat een geweldige verhalen van een fantastische reis! Als je dit leest, zeg ik: welkom terug in Nederland! Veel succes met aarden (maar daar zal Rob je vast bij helpen ;-) ) en geniet nog maar lang na van deze mooie tijd!
    Liefs Ludwine

  • 20 Augustus 2009 - 07:36

    Marjan:

    Marieke, welkom terug!

  • 13 Oktober 2009 - 18:45

    XMar.:

    He Marieke,
    de tijd is gevlogen en de eerste maanden in NL zijn voorbij gevlogen. In de hoop dat ik tussen mijn papieren jouw contact gegevens zou vinden heb ik helaas ter vergeefs te lang gezocht. Dus.. check je inbox op deze pagina, want ik wil heel graag weten hoe het met jouw gaat :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Op 12 januari ga ik naar Australie, Nieuw Zeeland en Azie. Hoe lang ik blijf, waar ik blijf en wat ik allemaal ga doen staat nog niet vast. Na een druk en hectisch 2008 vind ik het wel heel fijn om er even tussenuit te gaan. De bedoeling is dat ik ga "backpacken".. ben benieuwd hoe ik dit zal ervaren.. Anyway, heb er veel zin in!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1624
Totaal aantal bezoekers 38007

Voorgaande reizen:

12 Januari 2009 - 20 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: