Tis hier dus fantastisch aan de East coast!!! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marieke Weijden - WaarBenJij.nu Tis hier dus fantastisch aan de East coast!!! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marieke Weijden - WaarBenJij.nu

Tis hier dus fantastisch aan de East coast!!!

Door: Marieke en Rob

Blijf op de hoogte en volg Marieke

23 Mei 2009 | Australië, Airlie Beach

Gday lief dagboek van Marieke....hier gastschrijver Rob (de bijnamen die Marieke de afgelopen weken voor me bedacht heeft, bewaar ik nog even voor later)
Na een korte stilte van Marieke, vooral omdat ze even moest bekomen van de overweldigende emotie van mijn aankomst en daar toch wel een paar uur "speechless" van is geweest, hier dan een berichtje vanuit Arlie beach (door mij geschreven maar onder eindredactie van Marieke). We zijn samen de afgelopen weken van Brisbane naar Arlie beach gereisd en hebben nog een klein stukkie voor de boeg naar Cairns voordat ik dinsdag weer de (gevoelsmatige) 80 uur ga vliegen en Marieke weer nodig werk moet gaan zoeken in de Backpack slavernij. De zin om weg te gaan ontbreekt volledig, maar t schijnt dat ik me donderdag a.s weer moet melden bij de kazerne.....so what can you do

Anyways, we hebben heel veel gezien, gevoeld, beleefd, gehoord, gegeten, gezopen et cetera. Voor diegen die geen tijd om verder te lezen, hier alvast te conslusie: we hebben een supertijd gehad samen!!!

Aankomst Brisbane Airport op 1 mei, na welgeteld 4 maanden (ofzoiets) kwam Mariek me ophalen. Ik had mijn suitcase met wieltjes (ja, ik ben dus een zogenaamde suitcase guy, voor de niet backpacker-lezers: dat betekent dat je onderaan de pikorde wordt geplaatst in backpacker land, de reden daarvan is mij onduidelijk: kennelijk moet je je 4 weken helemaal de pestpleurus sjouwen met zo'n altijd te kleine rugtas ipv slim een trollie achter je aantrekken....maar goed, I dont care) nog niet eens van de band gehaald of ze stond al voor mijn neus :))) (op brisbane hebben ze niet zo'n glazenwandje als op SPL, vandaar)....eerst best gek ...maar echt supermooi en vertrouwd!!

In de eerste dagen bedacht om toch met Oz Experience te reizen ipv een camper. Ook hebben we een paar coole tours geboekt: namelijk Bushcamp en de daarbij horende 3 daagse kanotocht, 4wd Fraser Island en Sailing on the Whitsunday Islands.....daar tussen hebben we veel ozexperience activiteiten gedaan en vooral ook veel gechilled....ik was er aan toe vanwege 8 maanden werken, Marieke vanwege 8 dagen werken ;)

Even kort samengevat wat steekwoorden en oneliners:
Bushcamp en Canoe:
- Ratten en muizen als tentgenoten
- Wat is dit voor - 5 sterren accomodatie ?! (grap van Rob)
- Volledig lek geprikt door de mosquitos
- Vrienden gemaakt met australische Maori-allochtoon: er was veel wederzijds respect en we noemden mekaar "Mate" en "Brother"
- Marieke voor het eerst meegemaakt met kaartspelletje (er zijn geen slachtoffers gevallen)
- Overnight gekanooed en gekampeerd, voor het eerst samen tent opgezet zonder noemenswaardige incidenten (dat mag een wonder heten)

Fraser Island
- Zand, zand, zand, zand....scheuren met de Trailblazer over t strand
- Tourguide Brett had goede humor waar vooral Mariek en ik erg om moesten lachen, de rest begreep t niet of vond t gewoon niet om te lachen. Grootste verrassing van de hele tour: een duitser een goede grap horen maken :)
- Hele mooie zoetwater meren waar je de dorst kon lessen en tegelijkertijd in kon zwemmen: ofwel met de mond open duiken was pas du probleme.
- Erg goede BBQ waarbij ik vakkundig worstjes heb mogen draaien, kangaroobiefstuk erg lekker!!!
- Een rainforest wandeling met een freakyface contest die Marieke heeft gewonnen, met een freakyface naar wat later haar normale gezicht bleek te zijn.

Whitsunday Island op de Ise Pearl
- De Ise pearl, een prachtig klassiek schip uit 1956, hoofdrolspeler in de film " Tales of the South Sea" en de laatste series van Flipper.
- Snorkelen bij prachtige reefs
- Stingrays gezien op t strand (Yep, Steve Irwin is er een tegengekomen en heeft t niet overleefd)
- Witte stranden, witte stranden en nog eens witte stranden
- Samen gevoetbald op t witte zand waarbij Marieke continu buitenspel stond
- Maar vooral super genoten van t varen en zeilen tussen de Whitsunday Islands!

Tussen deze main-events de belangrijkste highlights:
- Cattle station in Kroombit, te paard een kudde geiten tussen 4 hekken gedreven en onderweg even wat water laten drinken. Onze paarden waren Chrissy en Bonny (beide paarden die nog geen kink zouden geven als je ze wat pepers in de XXX zou schuiven)..'savonds als vrouw verkleed op een mechanical bull waarbij ik mezelf enigzins voor lul heb gezet door er na 1 seconde al af te vallen en verder nog gelimbo'd, waarbij ik als enige nog overgebleven ben met wat vrouwelijk dwergen (een van deze dwergen heeft uiteindelijk gewonnen)
- Scooteroo, scheuren in kollone langs mooie sceneries op kleine 49 cc harleys in Town of 1770......met een groothoek lens en enige goede wil lijken het net Harleys.

Aangezien ik ook nog wat te vertellen moet hebben, stop ik nu heel abrupt. Bovendien moet de Marieke censuur er nog overheen.

Dikke kus allemaal en no worries!
Marieke en Rob

  • 23 Mei 2009 - 07:34

    Lonneke:

    Hey Dame en Heer,

    Erg leuk zo;n gastschrijver! Goede gastschrijver Marieke, ik moest wel lachen om de opmerking over 8 maanden en 8 dagen werken!Er is momenteel echt een goede deal om in Aussie te komen, namelijk 300 euri excl. Ga er dus ook een keer op vakantie en ik denk dat - mn als t aan mn vriendje ligt die in Perth woont en wilt dat ik ook daar kom wonen - ik nooit meer terug kom naar NL.
    Geniet nog even samen en Marieke we staan je allemaal op t wachten op de 21e natuurlijk.

    Dikke Kus Lonnes

  • 23 Mei 2009 - 07:35

    Sharon:

    Klinkt allemaal leuk!
    Geniet er nog maar even van dat jullie elkaar kunnen zien!

    Groetjes, Sharon

  • 23 Mei 2009 - 08:19

    Ludwine:

    Lieve Marieke en Rob,
    Het is wel duidelijk dat jullie echt genieten daar! Wat een mooie foto's ook! By the way, Marieke, is dat jouw rug?? (Lees: bijna zwart?)
    Geniet nog even samen en sterkte met het afscheid..

    Liefs Ludwine

  • 23 Mei 2009 - 08:24

    Ilse:

    Hey Marieke en Rob!
    Wat supergaaf allemaal! De foto's zijn echt zo mooi! En Mariek wat ben jij toch bruin!! Ik zit hier nu in Brisbane in de regen en voel me echt zielig :P Nee ik kan niet wachten om al die prachtige dingen zelf te gaan zien! :D
    En Mariek ik zie dat je weer op een paard bent geklommen! Knap hoor! :p
    Maargoed na deze geweldige vakantie is het voor jullie alletwee weer tijd om aan het werk te gaan :p Ik ga nu lekker vakantie vieren ;)
    Mariek ik hoop je snel weer te zien en ik hoop dat je nog wat drop voor me hebt bewaard :p
    Geniet nog van deze paar dagen samen in het prachtige OZ!!
    Veel liefs xxxxx

  • 23 Mei 2009 - 09:41

    Ivo:

    Mooie verhalen weer, en mooie plaatjes. Enjoy!
    x, Ivo

  • 23 Mei 2009 - 11:10

    Anne Sollie:

    LEUK! en wat een schatjes! (jullie)
    x

  • 24 Mei 2009 - 10:37

    Sebas:

    Nou Mariek, je hebt een leuke gastschrijver in laten vliegen. Gelukkig is hij ook wel van de humor (of jij moet dat hebben toegevoegd na de censuur). Als ik de foto's zie kan ik me zo goed voorstellen dat het er leuk is. De plaatjes spreken eigenlijk voor zich.
    Ik moet Rob toch ook wel enigszins gelijk geven met zijn suitcase op wielen. Wat doen jullie backpackers jezelf aan...Maar ja, ik ben ook voor de luxe geboren zeg maar...
    Och ja...Mariek en een (kaart)spelletje, inderdaad wonderlijk zonder slachtoffers.
    Hoe was de reactie eigenlijk op een kangaroo on the barbe?

    Nou goed, have fun verder! En we contacteren binnenkort weer!

    Bye Bye, zwaai zwaai!

    Sebas

  • 25 Mei 2009 - 01:54

    Vera:

    Wat een romantisch tafereeltje zeg!!! Ziet er super gezellig uit!
    Na 2 maanden zwoegen en zweten in Sydney had Vera dan eindelijk de keuze gemaakt om weer lekker op pad te gaan.. en dan vind de oostkust het zonodig om zich lekker onder te laten stromen en wordt er een negatief reisadvies afgegeven :( lekker dan!
    Tja, dan eerst maar 10 dagen naar fiji.. heel vervelend al die witte stranden en die vele zon-uren!

    Genieten!!!!

    Liefs Veer

  • 25 Mei 2009 - 07:51

    Kelly:

    Hee Marieke!

    ziet er weer geweldig uit, al die actiefotoos :D!
    Hebben onlangs met z'n viertjes een date gehad, en we misten toch wel iets.. Misschien een leuk idee om het de volgende x down under te plannen?? :P

    Have Fun!

    xxKel

  • 28 Mei 2009 - 10:32

    Frank:

    En ja hoor, marieke gaat gewoon door met de vermannelijking: als een Hells Angel op de chopper en als comboy te paard! T rare is dat Rob dan ook nog eens in vrouwen kleren loopt! haha gek stel, maar wel supermooie verhalen en foto's!!
    ik ben jaloers!!

    kus, frank

  • 01 Juni 2009 - 09:20

    Maggy Hogema:

    Hoi Marieke
    Weer genoten van je website en leuke foto's Wat is Rob lief he!!!!!Je gaat op 'n boerderij werken met reptielen doe je voorzichtig Nog veel werk en vacantie plezier liefs van Frank Maggy en Rob die was hier hij is nu de boot naar Amsterdam brengen Maggy

  • 03 Juni 2009 - 04:59

    Annie:

    Wat geweldig dat jullie samen zo'n fijne tijd in Australië hebben gehad. Dat is ook wel te zien op de foto's. Maar de meest indrukwekkende foto vind ik toch de foto van jou met de kangaroo. Sorry Rob, of zit jij in dat pak???
    Ik heb nog jouw kangoeroeplakboek van vroeger ingekeken en daar stond "als ik laater groot wil zijn, wil ik met kanoegoeroe spelen, knufelen en trouwen". Een meisjesdroom is uitgekomen!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Op 12 januari ga ik naar Australie, Nieuw Zeeland en Azie. Hoe lang ik blijf, waar ik blijf en wat ik allemaal ga doen staat nog niet vast. Na een druk en hectisch 2008 vind ik het wel heel fijn om er even tussenuit te gaan. De bedoeling is dat ik ga "backpacken".. ben benieuwd hoe ik dit zal ervaren.. Anyway, heb er veel zin in!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 38015

Voorgaande reizen:

12 Januari 2009 - 20 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: