Stoer factor is doorgeslagen... - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Marieke Weijden - WaarBenJij.nu Stoer factor is doorgeslagen... - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Marieke Weijden - WaarBenJij.nu

Stoer factor is doorgeslagen...

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

19 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Kia Ora!

Toch even een rectificatie op voorgaand bericht. Zei ik daar dat ik de skydive niet durfde te doen?
Nou ineens zag ik het licht in Lake Wanaka en heb toch besloten om uit een vliegtuig te springen.. echt ontzettend gaaf om te doen!!
Er zijn fotos en een dvd..misschien komt het filmpje nog op youtube..don't know yet!
Tuurlijk had ik bij de sprong een erg leuke maar ook stoere instructeur die het nogal grappig vond om mij de stuipen op het lijf te jagen..door te zeggen dat dit zijn tiende sprong was, zijn vorige parachute niet uitging etc.
Heb gesprongen van 12000 feet. In Australie wil ik nog een keer de 15000 springen. Dan heb je een 60 sec freefall, ik had nu 45 sec. Wat overigens veel langer leek!
De fotos zal ik op mijn site zetten, let wel: ik zie eruit als een hamster met botox.

Ilse en ik hebben ook nog een vlucht gemaakt over Mt Aspering, de gletsjers en Milford Sound. Zo sprookjesachtig. En gisteren een dag naar Milford Sound geweest op een cruise-zeilboot. Dit was erg leuk totdat wij lastig werden gevallen door een Amerikaanse randdebiel, Robert. Iemand die niet 100% was en waarvan de ouders dachten: mooi, wij zijn dr even vanaf!

Vermaak me verder prima hier in Queenstown. Gisteravond iets teveel theepotjes cocktail op met een aantal oude bekenden,oa Stan en Alex (vliegtuig Sydney) Eigenlijk is NZ maar klein..je komt steeds weer bekenden tegen!
Morgen gaan Ilse en ik een auto huren en het zuidelijkste rondje NZ doen..Eerste keer links rijden, ik ben benieuwd! En don't worry Ad, ik zal al ons eigen risico afkopen..:) Ik ken mezelf in het verkeer.

Tot slot wil ik nog even kwijt dat ik het heel leuk vind dat jullie zoveel lieve reacties sturen!! Thanks!

Fijn weekend alvast.

Cheers,
Marieke

  • 19 Maart 2009 - 01:29

    Ilse:

    Welk deel van Bin Laden wil jij hebben??

    Komt goed dat links rijden! Er is toch niemand op de weg hier :p

  • 19 Maart 2009 - 01:42

    Ilse Martens:

    Nee ik wil zijn linkerteen! :p
    We gaan zeker theepotjescoctails drinken! Wow je hebt trouwens al 2 reacties ;)
    xxxxxx

  • 19 Maart 2009 - 08:17

    Marlinda:

    Heey chica!

    Stoer kind! Haha!
    Ziet er supergaaf uit.
    Zo te zien ben je ook in Puzzling World geweest. Grappig is het daar he?

    Have fun!

    Xxx

  • 19 Maart 2009 - 08:30

    Lonneke:

    Hey Miekie,

    Wow stoer hoor, dat uit een vliegtuig springen. Maar even heel wat anders, wat is dat Lake Matheson mooi. Ik ben al helemaal verliefd op de Rocky MOuntains en wil daar mijn leven - te paard - het liefst doorbrengen, maar nu ga ik twijfelen. Dit is echt onwijs mooi!
    Wat wordt je volgende stoer factor! Liefs, Lonnes

  • 19 Maart 2009 - 08:39

    Rob:

    Hey moppie....haha :) hamster met botox ...:)

    maar eh: stoer? ...dit is uber-stoer!!...ik vond de laatste paar treden op de trap overslaan al heel wat....maar dit is t echte werk hoor.

    Niet TE ver doorslaan nu, dus de auto eerst parkeren of iig stilzetten vOOrdat je uitstapt :)

    Enjoy Sweetie!!
    XXXXXX

  • 19 Maart 2009 - 17:10

    Marloes:

    Meis, ik ben trots op je! Wat een gave actie!! & super leuke foto's! :) Ben benieuwd naar het skydive filmpje, moeten we daarbij het geluid maar uitzetten?! Haha!
    Ik had je een sms gestuurd, maar weet niet of deze aangekomen is? We hebben namelijk een huissie gekocht! :) Wanneer kom je helpen klussen?!
    KUS!!

  • 19 Maart 2009 - 21:38

    Ivo:

    En inderdaad, de gelijkenis is sprekend, hahaha.
    Stoere aktie hoor! En dan te bedenken dat je de overstap van B2B naar B2C eng vond ;-)
    Have fun!
    x,Ivo

  • 19 Maart 2009 - 22:54

    Norbert:

    Van B2B naar B2C is natuurlijk ook best eng ;-)
    But is's official, je bent stoerder dan ik. Mij krijg je geen vliegtuig uit, zeker niet als de motor nog gewoon draait.... en je lacht nog ook op die foto's!!

    Hier langzaam klaar voor de lente (eerst nog weekje Val Thorens) want het is gelukt met een grotere zeilboot. Lijkt wel een beetje op die van jouw foto.... nu de scenery nog.

    Enjoy!!

  • 25 Maart 2009 - 11:10

    Marlies:

    Ik heb zojuist je hele dagboek zitten lezen, met
    spannende verhalen.
    Ik wist niet dat jij zo
    sportief bent en zoveel durft. Ik krijg al de kriebels als ik naar de foto's kijk van het
    sky-diven. Ik houd het meer bij wandelen. Dat is
    overigens wel prachtig daar!! Je foto's zijn schitterend.
    Leuk, dat je overal zo
    volop van geniet!
    Ik ben sinds begin maart weer terug uit India -- ook een heel fijne tijd gehad.
    Groetjes, Marlies.

  • 28 Maart 2009 - 00:09

    Gwenda:

    Hee Hamtaro!
    Supergaaf dat je t toch gedaan hebt joh! Ziet er echt supermooi uit daar allemaal!
    Haha ja zet het filmpje maar online, kunnen wij ook meegenieten (kan ik me missch alvast beetje psychisch voorbereiden... ben toch ook nog van plan om te gaan springen)

    Wanneer ben je weer terug in Oz?
    Nouja, nog heel veel plezier daar en spreekje snel weer!
    xxx

  • 02 April 2009 - 18:17

    Jelle:

    Zeg euuuh komen er nieuwe berichten op je pagina? het is nu toch alweer twee weken geleden!

    Ik heb wel weer zin in een grappig verhaal.

    Goed aangekomen in Sydney?

    groeten uit een heerlijk zonnig Nederland (jaja... je leest het goed!)

    iedereen zit hier buiten op straat aan de rose!

    C ya

  • 26 Augustus 2009 - 12:19

    DJ:

    wow dat puzzle world is lache, hoe was dat dan, met ilse soo groot?? ^o)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Op 12 januari ga ik naar Australie, Nieuw Zeeland en Azie. Hoe lang ik blijf, waar ik blijf en wat ik allemaal ga doen staat nog niet vast. Na een druk en hectisch 2008 vind ik het wel heel fijn om er even tussenuit te gaan. De bedoeling is dat ik ga "backpacken".. ben benieuwd hoe ik dit zal ervaren.. Anyway, heb er veel zin in!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 38017

Voorgaande reizen:

12 Januari 2009 - 20 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: