Van de vulkaan via het strand naar de gletsjer - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Marieke Weijden - WaarBenJij.nu Van de vulkaan via het strand naar de gletsjer - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Marieke Weijden - WaarBenJij.nu

Van de vulkaan via het strand naar de gletsjer

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

12 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Goodmorning!!

Rise and shine, het is weer heerlijk lenteweer in NL..heb ik vernomen.
Hier in NZ, daar is het pas mooi weer ;)

Anyway, ik heb al weer een boel sportieve dingen gedaan in de tussentijd. Helaas heb ik wel een enigzins teleurstellende mededeling: ik ben niet gaan skydiven..ik durfde niet meer. Het hero-gehalte is in NZ al flink gegroeid, maar dit is toch net even iets te stoer.
Maargoed, daarentegen wel op een paard gezeten, zeilboot gevaren, kaplaars gegooid en heul veul gewandeld. Nog even en ik zie er uit als Jo met de Banjo met dikke wandelkuiten, charming!

Maar over dat wandelen, tis hier wel echt mooi. Zo heb ik bijvoorbeeld een wandeling van 7 uur (WATTTT, 7 uur??!!!, ja 7! uur) gemaakt. Ongelooflijk en praktisch onmogelijk, maar t is gelukt hoor. Deze dagtaak was de Tongariro Crossing, m.a.w. de Mount Doom van Lord of the Rings beklommen. Hele mooie wandeling met afwisselend regenwoud, maanlandschap en een tikkeltje veel vulkanisch karakter.
Andere wandeling die ook heel mooi was, Abel Tasman Coastal Track. Hier heb ik ook paardgereden, ook leuk. Alleen onze guide, Brian was een hele aparte wereldvreemde knaap. Toen Ilse en ik vertelden dat wij toerisme hadden gestudeerd zei hij: Toerisme zal ten onder gaan. Daarna vroeg hij of wij wisten hoe vrouwen zwanger konden raken en of ik wel blij was dat ik een meisje ben :S Hmm het paard was wel lief.
In Abel Tasman heb ik 4 dagen in een tent geslapen ipv krakende hostelbedden, heerlijk dat kamperen!

In Barrytown begon Happyhour pas als we allemaal verkleed gingen..Onze busdriver Metro vond het wel geinig om allemaal in vuilniszakken te gaan.. Normaal gesproken zou ik hierboven staan, maja ik had ook zin in een drankje :) Dus ook ik heb me in vuilniszakken gehezen..ik leek wel een rollade in dat oranje, maar heb veel complimentjes gekregen over mijn zelfgemaakte Uggs. (zie foto)

Vandaag weer een wandeling gemaakt, dit keer op de Franz Josef gletsjer. Heel indrukwekkend en een ervaring om op de ijzeren spijlers te lopen. Morgen gaat de reis verder naar Makarora. Kom dan ook langs Lake Matheson, het spiegelmeer dat ook op mijn banner staat.

Vermaak me nog steeds super hier! Ik stuur een stukje zon jullie kant op!

Dikke kus en see ya all 'soon'.

XX Marieke





  • 12 Maart 2009 - 06:54

    Auke:

    hA Marieke,
    nice story :) en zeer lache pics. Wat ben je eig sportief bezig.. Aan het werken voor je surfing uiterlijk en poging nr 2.. ;)
    ach alles beter dan om half 8 starten met werken ;)
    Veel plezier nog!

    x Auke

  • 12 Maart 2009 - 08:47

    Herman:

    Ha Marieke,

    Ik geweldig nieuws, ik word vader!!!!!

    Groet je neef Herman

  • 12 Maart 2009 - 08:48

    Herman:

    Haha moet zijn, ik HEB geweldig nieuws ;)

    Veel plezier nog daar he!

  • 12 Maart 2009 - 09:35

    Lonnes:

    Hey Lieverd,

    Maak je serieus wandelingen van 7 uur op je nike air's? Hoe zien je voeten eruit? Denk maar een pedicure kado voor als je terugkomt?!? Maar jeetje zeg, ik heb echt spijt dat ik nooit zo'n mooie reis heb gemaakt. Vooral dat paardrijden en zeilen. Zeilen kan ik weilswaar niet (staat wel hoog op mijn leer verlanglijstje), maar paardrijden wel en zelfs ik heb nog nooit op het strand gereden. Super gaaf! Zal ik je komen opzoeken (hihi...je snapt m wel).

    Dikke kus,

    Lonnes

  • 12 Maart 2009 - 17:29

    Ludwine:

    He Mariek,
    Wat een grap, ik heb 11 jaar geleden volgens mij in precies dezelfde kroeg ook in een vuilniszak-kostuum rondgelopen! ;-)
    Goede tradities moeten in stand gehouden worden he..!
    Als je niet gaat skydiven, heb ik nog wel een leuk alternatief voor je, wat jij zeker durft na het raften: mad dog river boarding in Queenstown! Dat is sowieso een plek waar je waarschijnlijk wel even blijft hangen... ;-)
    Veel plezier weer!

  • 12 Maart 2009 - 19:51

    Ad:

    je schrijft net zo als je praat, echt gezellig.
    Ik geniet van je foto's; herken verschillende plekjes waar Jankees en ik ook geweest zijn. Je maakt er echt wel wat van. Liefs Ad

  • 13 Maart 2009 - 18:30

    Marloes:

    In één woord: GEWELDIG!!!
    Ik heb dezelfde gletsjer beklommen, één van de gaafste dingen! Maar valt tegen he die kou ineens! ;) Gelukkig begint het hier eindelijk ook een btje lente te worden idd.. zet die terrassen maar weer op!!! Maar geloof niet dat we hier net zo bruin gaan worden als jou hoor pop!
    Dikke kus voor jou!

  • 15 Maart 2009 - 18:15

    Bas En Ali:

    Dag lieve nicht,

    we hebben zojuist je gezellige verhaal gelezen, echt geweldig. Als dat allemaal zo lezen, zouden we vandaag nog op het vliegtuig willen stappen. Het is voor ons al weer 9 jaar geleden. Diverse plekken hebben we herkend en geeft ons weer mooie herinneringen. Bedankt voor je lieve kaart. Zoals je gehoord hebt, worden we opa en oma en jij dus tante. Veel plezier nog, een dikke kus van ons en een likje van Pluis.


  • 16 Maart 2009 - 02:25

    Gwenda:

    Hee!
    Ziet dr allemaal supergaaf uit man! Sowieso dat als je weer is Oz bent dat we weer fftjes moeten bellen ;)
    Nouja k geniet nog steeds vd verhalen en ben benieuwd naar de volgende! spreekje laters en have fun!
    xxx

  • 18 Maart 2009 - 09:58

    Truus:

    Hoi Marieke,
    Weer een enthousiast verhaal en mooie foto's! Inderdaad indrukwekkend die Franz Josef. Die wandelingen zou ik ook wel willen maken, lijkt me fantastisch.Gewoon doorgaan met genieten en de zon naar Nederland sturen.
    Lieve groet,
    Truus

  • 19 Maart 2009 - 08:57

    Sylvie:

    Ik ben jaloersss!
    Ik wil echt weer terug!
    Zulke leuke verhalen en foto's! Ik herken het helemaal terug!
    Je hebt het goed voor elkaar meid! Helemaal top!

    Kus!

  • 22 Maart 2009 - 14:28

    Sebas:

    Het lijkt net of jullie hier voor zo'n plaat gezet zijn....Mariek...Je bent toch wel écht op reis???

  • 30 Maart 2009 - 04:57

    Bente:

    Ik mis jou ook al best erg hoor! Goede vlucht morgen naar Sydney!

    Ik ga lekker slapen nu, laatste nachtje in Tatla Lake. :-(

    Dikke kus,
    Bente

  • 26 Augustus 2009 - 12:13

    DJ:

    Hier ben ik ook allemala geweest :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Op 12 januari ga ik naar Australie, Nieuw Zeeland en Azie. Hoe lang ik blijf, waar ik blijf en wat ik allemaal ga doen staat nog niet vast. Na een druk en hectisch 2008 vind ik het wel heel fijn om er even tussenuit te gaan. De bedoeling is dat ik ga "backpacken".. ben benieuwd hoe ik dit zal ervaren.. Anyway, heb er veel zin in!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 103
Totaal aantal bezoekers 38016

Voorgaande reizen:

12 Januari 2009 - 20 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: