Marieke bij de Maori's - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Marieke Weijden - WaarBenJij.nu Marieke bij de Maori's - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Marieke Weijden - WaarBenJij.nu

Marieke bij de Maori's

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

28 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Kia Ora!

Daar zijn we weer..Nu vanuit een stinkende rotte eieren lucht -> Rotorua. Hier zijn veel zwavelbaden, geisers etc.

Afgelopen week veel spectaculaire dingen gezien en gedaan.
Most exciting was toch wel het raften. Ik ben niet echt een held, maar dit was toch wel enorm stoer! Met een aantal Nederlanders zijn we gaan raften in de Kaituna River. Hier maak je oa een 7 meter!!! freefall...het hoogste wat commercieel mogelijk is. Het begon eerst met een 2 meter waterval en daarna nog een makkie van 1 meter..
Vervolgens nog wat training en de laatste safety procedures :S doorgenomen en toen gingen we hoor... mijn hart ging echt te keer, had t idee dat ik steeds naar de wc moest.. doodeng. Bijna net zo zenuwachtig als voor mijn scriptie verdediging.
Nu terug naar het verhaal...
We gingen, moesten peddelen tot we neer vielen en toen snel snel, je verstoppen in de raftboot. Het ging allemaal net goed en zijn niet omgeslagen.. doordat je 4.5 meter verticaal van de waterval afgaat, gaat de boot door de kracht van het water ook nog een stuk onderwater.. Eenmaal boven ging iedereen juichen, mooi geluid!

Ook nog surfles gehad, ook heel leuk. Ik zag me bij de oefening op het strand al helemaal gaan. Had het liedje " I'll be ready" van Baywatch in mijn hoofd en had al een paar mensen gevraagd om stoere fotos te maken.. helaas ik bakte er echt niets van. Was echt zwaar en op alle fotos is wel een surfboard te zien, maar geen Marieke. In Australie nog maar eens proberen..

Over een paar dagen ga ik skydiven :S
Next week horen jullie (hopelijk) hoe dat me is afgegaan ;)

Nu de wat minder spannende dingen:
Met de bus langs een konijnenfarm geweest, hier zijn huge konijnen waar ze wol van maken..
Ik vond het wel een beetje cru hoor, hupsakeetjes, alle pootjes werden vastgebebonden en op een soort spies werden ze dan kaalgeschoren, zie mijn actiefoto!

Ook nog in een glowworm grot geweest. Miljoenen glowworms, en wat is nou zo grappig: het zijn de wormen niet die licht geven, nee het is de poep. Haha, wat grappig.

En nu kom ik eindelijk bij de titel van het verhaal: de Maori's. We gingen met alle mensen van de bus een nachtje bij de Maoris slapen. Echt een ervaring. Alleen al de begroeting was bijzonder. Neusjes tegen elkaar en een hand. Ik heb het idee dat ik scheel naar andermans neus zat te kijken in het geval ik mis zou raken.. ik zag 1 Maori jongen beetje lachen toen ik langskwam..(later heb ik hem uitgelachen bij de krijgersdans..)
We kregen wat te horen over de Maori cultuur..en toen gingen ze een paar dansjes doen en zingen/ krijsen/tong uitsteken.
Best apart wel.. maaaar toen moesten wij meedoen. De jongens moesten allemaal hun shirt uitdoen en een soort krijgersdans oefenen en de meiden gingen ook een Hoki-Poki liedje zingen en met en balletje gooien. ik heb hier een heeeel lachwekkend filmpje van: probeer deze wel te uploaden.
In een groep word ik redelijk tot bijna altijd uitgekozen om iets voor te doen..dit keer ook. Ik mocht het lied laten beginnen door hard te "krijsen" KittenPwe..(althans dat verstond ik) en daarna gingen we allemaal de Hoki Poki zingen. Hoop dat het filmpje lukt, anders zet ik hem misschien op YouTube.
Een ding nog over het filmpje: ik dacht dat het leuk was om een Maori kindje te vragen om een filmpje te maken. Een schattig jongetje wilde dit wel doen..Echter, zo lief was dat jongetje niet... hij heeft voornamelijk op ons bovenlichaam gefilmd, en niet zozeer onze hoofden.. ik stond perplex toen ik het filmpje terug zag.
Misschien dat ik bij nader inzien toch een ander filmpje op internet zet...wordt vervolgd!

En dan zijn we nu weer bij vandaag, een trieste regendag..tijd om wat kaarten te sturen, wasje te doen..hoort er ook allemaal bij.

Fijn weekend!!

Liefs en een kus
Marieke


  • 27 Februari 2009 - 23:28

    Gwenda:

    Hee!!
    Zo hee ziet dr allemaal gaaf uit! Haha staat je trouwens best goed, zo'n band om je hoofd! ;)
    Mis jou ook hoor, moet vooral nog elke keer lachen als ik voorbij een ziekenhuis of een of ander centre loop..!!
    Kheb trouwens werk gevonden!! Vertrek maandag naar een werkhostel in Loxton en ga (jaja) fruitplukken! dus hoef niet terug naar Melbourne ;)
    Maargoed we gaan cker weer bellen als jij weer bereikbaar bent!
    Nog heel veel plezier daar en tot laters!
    xxx

  • 28 Februari 2009 - 05:56

    Annie:

    Hoi stoere meid,

    Wat is dit allemaal super zeg. Dat raften lijkt me echt peentjes zweten en kicken. En wat een mooie fotos zijn daarvan gemaakt. Ik krijg hier een hoog PVT en PVG gehalte van. Met dat surfen komt het ook wel goed, als je het tenminste leuk vind. Op de eerste fotos die ik van een surfende Ad maakte, was geen Ad te bekennen en dat lag niet aan het fototoestel, maar daarna ...
    Mariek, het genieten straalt er bij jou vamaf. Leuk om te zien.

    Veel liefs Annie

  • 28 Februari 2009 - 11:24

    Frank:

    hey zus,

    wat een mega vette foto's van dat raften! echt stoer! Mocht je nog ruimte hebben in je backpack, zo'n ontploft konijn lijkt me wel leuk! haha wat een beesten..
    betreft het surfen: nog even oefenen en doorzetten en je bent een echte surfchick! Dan gaan we zeker samen een keertje surfen in NL of ergens in europa!

    liefs,

    frank

  • 28 Februari 2009 - 14:28

    Ad:

    Als ik wist dat jij zo'n durfal bent en voor de kick ging (met superhoge vrije val nog wel)dan had ik je niet zo gemakkelijk laten gaan... Nou ja, je zal je wel lekker in je vel voelen en dat is veel waard en angsten overwinnen vind ik echt heel dapper.. liefs Ad

  • 28 Februari 2009 - 17:43

    Sebas:

    Ik moet weer zo lachen om wat je schrijft! Ik hoor het je allemaal gewoon zeggen en zie het je doen!

    Stoer wat je allemaal doet, als je maar heel terug komt!

    Have fun!

    xx Sebas

  • 01 Maart 2009 - 10:47

    Marli:

    Heey poppedijntje!

    Ziet er allemaal weer fantastisch uit! Gaaf joh! Dat raften, stoer! Heb ik gedaan in Aussie,maar dat was niets vergeleken met wat ik op deze foto's zie. En die foto met de tekst: het prinsessengedrag gaat hier ook gewoon door... Biljant! Zo ken ik je weer. Hihi. Dat konijn vind ik wel heel erg zielig hoor...
    Geniet lekker en have fun!

    Kus, Marli

  • 01 Maart 2009 - 17:34

    Truus :

    Ha die Marieke,
    Nooit geweten dat ik zo,n stoer nichtje had.Ik zou het allemaal niet durven hoor! Ook schitterende foto,s!!
    Geniet ze.
    Lieve groetjes,
    Truus

  • 01 Maart 2009 - 20:09

    Saskie:

    Servus Kiwi,

    Jij bent teminste helemaal gekleurd als je terug komt, ik heb alleen een skibril:) Maar goed om te lezen dat je het goed maakt.

    X vanuit de sneeuw
    Saskia

  • 03 Maart 2009 - 02:51

    Dave :

    Your crazy but that does look like allot of fun! Wish I could have went with you! Have a good time all over the world!

  • 03 Maart 2009 - 03:59

    Robertus :

    ey miss fadeaway :P

  • 08 Maart 2009 - 19:03

    KIWI:

    hee marieke,

    hoe gaat ie daaro? volgens mij wel toppie...
    leuk om je verhalen te lezen...
    ik ga misschien volgend jaar naar kangaroeland en de kiwi's opzoeken.
    dus zal je nog wel tips vragen..

    doei doeiii groetjes X Quirine

  • 10 Maart 2009 - 09:18

    Alex:

    heey marieke

    wij ga morgen van wellington naar de zuid eiland!! wij reizen met de moe. wij vliegen de 29ste van wellington na melbourne.laten we houden ff contact houden. dan kunnen we zeker elkaar weer zien. leuk foto's komen me bekent voor. heeft veel pezier en houden contact

    kuskus

  • 12 Maart 2009 - 08:17

    Monique:

    Ha Marieke,
    een beetje laat deze reactie, maar beter laat dan nooit..we hebben het de afgelopen tijd veel contact gehad met hans en henk, op hun site kun je lezen waarom! De foto's zijn hartstikke leuk, het plezier straalt van je af!
    groetjes Monique

  • 26 Augustus 2009 - 12:07

    DJ:

    wooow wtf, das toch geen konijn meer hahaha :P kicke foto's trouwens ;)

    xx DJ

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Op 12 januari ga ik naar Australie, Nieuw Zeeland en Azie. Hoe lang ik blijf, waar ik blijf en wat ik allemaal ga doen staat nog niet vast. Na een druk en hectisch 2008 vind ik het wel heel fijn om er even tussenuit te gaan. De bedoeling is dat ik ga "backpacken".. ben benieuwd hoe ik dit zal ervaren.. Anyway, heb er veel zin in!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 38017

Voorgaande reizen:

12 Januari 2009 - 20 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: