Adelaide - Kangaroo Island - Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marieke Weijden - WaarBenJij.nu Adelaide - Kangaroo Island - Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marieke Weijden - WaarBenJij.nu

Adelaide - Kangaroo Island - Nieuw Zeeland

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

23 Februari 2009 | Nieuw Zeeland, Auckland

Lief dagboek ;)

T is weer eens tijd voor een update.
In Adelaide ben ik 2 dagen gebleven, het enige boeiende van Adelaide is dat ik gewonnen heb met tafeltennis, twice!!

Vera, Gwenda en ik zijn 2 dagen naar Kangaroo Island geweest..maar liefst 1 kangoeroe gezien! Het was wel een groot dierenparadijs hoor: een hond, drie pinguins, paar dolfijnen, enkele vissen en veel Australische en Nieuw Zeelandse zeehonden en/of -leeuwen. (ik snap het verschil nog steeds niet echt)
Het was wel heel bijzonder om dichtbij deze wilde beesten te lopen op het strand.
Interessant weetje over de Australische zeehond/leeuw: Het vrouwtje is 17 maanden zwanger, dan 1 week "vrij" en dan weer 17 maanden zwanger, 1 week "vrij"...etc etc. respect!
Verder nog gesandboard bij Little Sahara.'s Avonds marsmellows bij het kampvuur..Back to basic, ik begin het steeds leuker te vinden.

Op 17 februari van Adelaide naar Sydney gevlogen om Ilse weer te zien! Was een leuk weerzien, waarbij mijn bruingehalte :) ineens weer erg groot leek. (Sorry Ils)
Een dag nog naar Blue Mountains National Park geweest. Dit park doet wat blauw aan. Dit komt door de verschillende soorten (800) eucalyptus bomen die er staan.
Maar liefst 1000 trappen naar beneden..(dit is bij deze weer gecompenseerd met mijn liftritjes bij HV afgelopen maanden)
en dan weer met het steilste treintje ter wereld omhoog.

Voor even mijn Australie avontuur onderbroken, want ben momenteel in Nieuw Zeeland. Het was een beetje een tegenvallende landing in Auckland: regen!
Gelijk de volgende ochtend naar Bay of Islands geweest.
Ilse en ik denken erover om onze terugvlucht te veranderen..4 weken voor het Noorder- en Zuidereiland is te kort.
Morgen gaan we weer vroeg naar Hahei met oa de Coromandel als tussenstop. Regenwoud aan het strand..

Kortom, alles gaat nog steeds hartstikke goed. Behalve dan het feit dat de mug mij heeft gevonden.
Hoop dat het met jullie allemaal ook goed gaat, niet teveel verkouden etc.

Veel plezier met Carnaval, Alaaf!


Kia ora! *
Marieke

* = een groet in het Maori. Letterlijk vertaald betekent het goede gezondheid/wees gezond, maar het wordt ook als welkomst- en afscheidsgroet gebruikt.
(en ja, dit komt van wikipedia)











  • 23 Februari 2009 - 05:20

    Ilse Martens:

    Duo penoti, twee kleuren in een poti!!! :P
    Jaja wacht maar over een paar weken ben ik lekker bruiner! ;)
    vandaag was een lekker rustig dagje he! Heerlijk! :D
    xxx

  • 23 Februari 2009 - 05:23

    Bente:

    Ik wil ook naar Australië en Nieuw Zeeland!!! Dat wist ik al, maar na deze geweldige verhalen van jou en vanavond bij het diner (piloot en Luke vertelden over hun reizen naar Down Under) weet ik het zeker! ;-)
    Lieve schat, geniet enorm in Nieuw Zeeland!!! Ik verheug me alweer op je nieuwe verhaal!

    Veel liefs vanuit een andere schitterende omgeving op deze wereld,
    Bente

  • 23 Februari 2009 - 07:12

    Martijn:

    hey marieke,

    zo te lezen heb je het erg naar je zin in Australie en Nieuw Zeeland. Het klinkt allemaal erg aantrekkelijk :P

    ik wens je nog heeul veeul plezier voor de komende tijd ;)

    groetjes van je neef(je) :P

  • 23 Februari 2009 - 09:24

    Marloes:

    Alaaf!!
    Jullie hebben Kiwi-land bereikt, super! Ben erg benieuwd wat jullie daar allemaal gaan bekijken!! Wat een heerlijk leventje heb je daar toch! ;) Hier alles goed, vandaag bijkomen van de verkleedparty, haha!
    Goeie reis pop!!!!!
    Kussies!

  • 23 Februari 2009 - 18:10

    Ludwine:

    Ziet er heerlijk uit Mariek!!
    Nieuw-Zeeland is ook geweldig, dus lekker de tijd voor nemen! Ga je nog skydiven?! ;-)

  • 23 Februari 2009 - 18:10

    Rob:

    Hey schat! (komtiedan)

    Ziet er allemaal echt super relaxed uit hoor!:).....kun je misschien ook nog een duo-foto maken met een schaap in t wild ?;)...speciaalverzoek als schapen-liefhebber ;)...schapenscheren schijnt ook een aanrader te zijn

    oh, en de locale feitjes & weetjes zijn ook heel leerzaam en interessant...keep them comin! Zou je misschien ook even locaal kunnen uitzoeken hoe t zit met de Kiwi's enzo?

    enjoy sweetie!!

    XXXXX


  • 23 Februari 2009 - 18:16

    Rob:

    oja....dit feitje wil ook nog graag weten: waarom steken Maori hun tong uit?...;)

    XXX

  • 24 Februari 2009 - 09:49

    Marlinda:

    Heey schatje!

    Wat een geweldige reis maak je toch! Helemaal leuk!Goed opletten als je in Hamilton bent, want Maria zit daar nu ook! Hier alles oke. Heb carnaval gevierd en ben nu echt kapot! Haha.
    Geniet meissie!

    Dikke kus!

  • 24 Februari 2009 - 16:46

    Truus :

    Hoi Marieke,

    Wat grandioos dat jullie het zo goed naar je zin hebben. Van dat sandboarden had ik wel wat meer actiefoto's verwacht. Komt misschien nog.Geniet van al het moois en van de jongens en meiden die je ontmoet.
    Lieve groet,

    Truus

  • 25 Februari 2009 - 15:59

    Sebastiaan:

    Leuk zeg...Bruin met rode stippen!

    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Op 12 januari ga ik naar Australie, Nieuw Zeeland en Azie. Hoe lang ik blijf, waar ik blijf en wat ik allemaal ga doen staat nog niet vast. Na een druk en hectisch 2008 vind ik het wel heel fijn om er even tussenuit te gaan. De bedoeling is dat ik ga "backpacken".. ben benieuwd hoe ik dit zal ervaren.. Anyway, heb er veel zin in!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 38015

Voorgaande reizen:

12 Januari 2009 - 20 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: