Melbourne - Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Marieke Weijden - WaarBenJij.nu Melbourne - Adelaide - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Marieke Weijden - WaarBenJij.nu

Melbourne - Adelaide

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

12 Februari 2009 | Australië, Adelaide

G'day!

Al lekker ingesneeuwd in Nederland? ;)

Met mij gaat alles nog steeds supergoed, altijd als ik bruin begin te worden :)

In totaal ben ik 2 weken in Melbourne gebleven. Een week in het centrum en de tweede week in St. Kilda..het beachgedeelte van Melbourne. Melbourne is echt een heerlijke stad en doet wat Europees aan. Veel gezien en gedaan, ondanks de hittegolf. Het heeft zelfs de 60 C bereikt!! Die dag was mijn kortste stranddag ooit, maar liefst 4 minuten heb ik het volgehouden..was meteen geroosterd.
Naast Australian Open zijn Gwenda en ik ook nog naar een basketbalwedstrijd geweest; South Dragons tegen de Melbourne Tigers. Hele happening, inclusief cheerleaders.

Op 5 februari ben ik samen met Vera naar Phillip Island geweest. Vera was die dag jarig, dus eerst een hele ochtend ceremonie. Vandaag is ook mijn kind droom (?) uitgekomen! Ik mocht kangoeroes te eten geven. Echt zooo schattig. Ik kan het erg goed nadoen, met die pootjes op je hand en dan lekker knabbelen op de zaadjes. Ach, ik doe het wel een keer voor als ik weer terug ben! Ook nog naar de Pinguin Parade geweest. Hele kleine pinguins gaan na zonsondergang vanuit de zee terug het land op om naar hun nestjes te gaan, babies te voeren en voor het socialisen. Het zijn wel bangerds. Zodra een zeemeeuw te dichtbij komt, waggelen ze weer snel de zee in en proberen het later weer opnieuw.

Afgelopen zondag was het St. Kilda festival met veel lokale, alternatieve bandjes. Superveel mensen en nog meer bier! Dan vermaak ik me sowieso wel.
We waren met een groot internationaal groepje.. oa. Canada, USA, UK en Zweden zaten erbij.
Vooral het Zweedse meisje (nouja, meisje..30 jaar!) krijgt een aparte vermelding op mijn site. Sara heet ze, aka Psycho Sara. Zij was nogal verliefd op de Canadese jongen. Echter, dit was niet zomaar een verliefdheid. Omdat Vera en ik teveel met Chris omgingen, kregen we van haar een "waarschuwing", wat inhield: I will kill you.. :(

Die nacht konden we eigenlijk niet zo goed slapen. Nog meer stress kregen we toen bleek dat Sara ineens de volgende dag in onze kamer stond en vertelde dat ze was verhuisd naar onze kamer, haar kamer was niet zo leuk meer... nog meer :(

Achja, we hebben de nacht overleefd en hopelijk komen we haar niet meer tegen.

Op dinsdag is onze reis naar Adelaide begonnnen. Een 3 daagse tour met een busje..(zelfde als Sydney-Melbourne) De eerste dag zijn we over de Great Ocean Road gegaan. Echt heel mooi hier, helaas was het bij ons niet zo'n mooi weer. Bewolkt en regen..Nog wat wilde kangoeroes en koala's gezien langs de weg. Een Otway Fly Tree Top walk gedaan en als knaller van de dag: sunset @ Twelve Apostles, maar het zijn er nog maar 4..en de zon was ook niet optimaal die dag, maar het is zooo mooi daar!
Volgende ochtend meerdere sights gezien bij Great Ocean Road en smiddags een grote wandeling gemaakt in Grampians NP naar de Pinnacles en de Balconies. Derde dag ook weer veel gewandeld, oa naar Mc Kenzie Falls en weer een klimtocht in Grampians NP. Door al dat lopen kan ik weer normaal ademen in mn spijkerbroek..zeer plezant!

Ow trouwens, de huge bush fires heb ik nog niet echt meegemaakt. Nieuws en kranten staan er vol van..maar heb maar kleine stukjes zwart land gezien. Het is voornamelijk tussen Melbourne en Sydney..maar wel echt heftig allemaal hoor.

Ik zit momenteel in Adelaide, ook wel bekend als Gaydelaide. Ga nu maar eens de stad bekijken samen met 4 andere meiden..

Fijn weekend alvast!

Liefs en een kus
Marieke

• 13 Februari 2009 - 05:20

Siets:

Hee Marieke!!
    Wat is iedereen toch veel aan het reizen en wat maakt iedereen leuke verhalen mee! echt leuk! Nog heel veel reis plezier gewenst
    x Siets

• 13 Februari 2009 - 06:34

Herman:

Ha Marieke,

Echt geweldig die kangaroes en die Pinguin parade!

Veel plezier nog!

Groet,

Herman

• 13 Februari 2009 - 06:46

Ad:

Glimlach op ons gezicht: hè hè eindelijk schrijft ze weer es wat. Fijn om te lezen dat je zo geniet, en dat je meisjesdroom bij de kangaroos werkelijkheid is geworden. De foto's zijn prachtig en je schrijft gezellig. We zijn blij dat het zo goed met je gaat; volgende week weer een update? heel veel liefs Ad

• 13 Februari 2009 - 06:57

Hey Marieke:

Goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt.....ik had ook niet anders verwacht!!! Ben stiekem toch wel jaloers op je als ik je verhalen lees en foto´s zie. Heel veel plezier nog!!! Heel veel liefs Kus Frank

• 13 Februari 2009 - 07:35

Lonneke:

Hey Marieke,

Die pinguins zien er echt cute uit zeg. Maar da Kangoeroes die zijn wel groot. Ze zouden je zo op kunnen pakken, in hun buidel stoppen en mee kunnen nemen ;) Was dat ook onderdeel van je meisjes droom! Oh en niet meer zeggen dat vrouwen van 30 geen meisjes zijn hoor!
    We missen je girlie! Happy Valentijns dag!

Liefs,

Lonnes

• 13 Februari 2009 - 07:37

Lonneke:

En bij Psycho Sara...heel goed geschreven...ik hoorde er echt dat dunnedunnedunnedunne geluid bij (waarschijnlijk denk je wat the f**k probeert ze te schrijven, maar denk aan het jaws geluidje)!

• 13 Februari 2009 - 08:32

Sebas:

Je begrijpt, ik kan niet wachten totdat jij die knabbelende kangoeroe demonstreert...Ik moest al lachen bij het idee!

Overigens, geen sneeuw hier...hoe verbazingwekkend!

In Canada overigens wel al?????? Bente....???

Veel plezier nog daar!

xx Sebas (die gewoon werkt...)

• 13 Februari 2009 - 08:44

Marielle:

Ney Mariek,

Nog steeds jaloers... ;)
    Maar echt super cool joh alles wat je ziet en meemaakt. Wou dat ik de tijd had om jou en Ils achterna te komen.

Geniet er van!!

• 13 Februari 2009 - 10:46

Gwenda:

LETS GO DRAGONS LETS GO!!
    DEFENCE!!

:P

• 13 Februari 2009 - 10:48

Gwenda:

KLAP KLAP KLAP!!

• 13 Februari 2009 - 16:22

Marloes:

Hey wereldreizigster!
    Super leuke foto's! &Erg herkenbaar! Jij met skippy wordt er 1 voor in je plakboek..!!! ;)
    Je moet alleen wel beter tellen hoor bij de 12 Apostles?! Wel apart met dikke trui en sjaal nadat je het nog geen 4min. opt strand hebt volgehouden, haha! &ik maar onder de zonnebank liggen w88 tot ik een btje bruin zie, boehoe!
    Geniet ervan schattie & goeie reis verder!!!
    Miss You!
    Kus!

• 13 Februari 2009 - 21:15

Monique:

Hee Marieke,

Leuk om je verhaal te lezen en leuk om te zien dat N.B. Siets als eerste heeft gereageerd, wat een globetrotters zijn jullie !
    die kangoeroes zien er uit om op te eten, maar ik denk niet dat je dat gaat doen.!!
    x

• 14 Februari 2009 - 05:26

Ilse:

Hey Mate!
    Wat een mooie foto's!! krijg al helemaal zin om alles zelf te gaan bekijken! Wat zijn jullie al lekker bruin zeg! Ik ben echt nog een bleekscheet! :p
    Ik heb zin om je weer te zien! Hopelijk is het hier dan wat beter weer ;)
    xxxx

• 14 Februari 2009 - 11:29

Noordwijk Aan Zee:

• 16 Februari 2009 - 15:15

The Boss:

Ik lees je verhalen en bekijk de foto's en denk alleen maar.... Die heeft het erg goed voor elkaar!! Leuke dingen die je doet met leuke mensen, het backpackers sfeertje springt mijn kantoor in. Zou graag voor een paar dagen overkomen, verlos ik je gelijk van alle oude mutsen van 30 ;-)

Geniet lekker verder!
    Norbert

• 16 Februari 2009 - 19:23

Truus:

Ha die Marieke!
    Wat leuk om jouw reisindrukken te lezen en vooral om de foto,s te zien. Eindelijk heb je knuffels ( kangoeroes ) in hun natuurlijke omgeving van dichtbij meegemaakt. Het is duidelijk dat je met volle teugen geniet. Ik wens je heel veel reis- en ander plezier in Nieuw-Zeeland.
    lieve groetjes,
    Truus

• 16 Februari 2009 - 21:51

Linda:

Bedankt voor je lieve kaartje aan de achtergebleven meisjes van de Leidsestraat..
    Geweldige foto's! Enjoy x