Sydney - Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marieke Weijden - WaarBenJij.nu Sydney - Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Marieke Weijden - WaarBenJij.nu

Sydney - Melbourne

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

28 Januari 2009 | Australië, Melbourne

Goodmorning!

Weer even een berichtje en wat foto's voor de geinteresseerden..

Afgelopen week verbleef ik in Sydney. Mooie stad! Vooral als je dan bij het Opera House aankomt, besef je pas echt dat je in Australie bent!

Natuurlijk alle toeristische sights wel gezien..
Over de Harbour Bridge gelopen, in het Opera House, Sydney Aquarium en het Wildlife Park geweest.
Ook nog de Skywalk gedaan op de SkyTower. Enorm "coole" ervaring..(Cool is net zoiets als het Amerikaanse awesome, dus ik ga dr ff wat meer Aussie termen ingooien..to spice it up a little)
Helaas moest ik bij de SkyTower schoenen aan, slippers waren niet toegestaan.. En tjsa, ik wist dat het een keer ging gebeuren..
Ik kon niet in de dames maat. Pijnlijk maar waar, ik moest dan toch maar voor het mannelijk paar gaan. Lullig genoeg zijn bijna alle fotos die gemaakt zijn met de mammoettankers (Thanks Rob) genomen :S

Op zaterdag 24 januari ben ik met Vera vertrokken naar Melbourne. Dit was een 3 daagse trip van Oz Experience met een busje en 13 andere backpackers. Hartstikke leuk! O.a. de hoogste berg van Australie "beklommen"..Mt.Kosciuszko (2228 meter)

In Melbourne ben ik nu 2 dagen. 'S avonds nog net Australia Day meegemaakt met erg mooi vuurwerk. Gister de hele dag naar Australian Open geweest. Voor 19 AUD (+/- 10Eur)
hadden Gwenda, Vera en ik een groundpass. We zijn naar een dubbel dames geweest met 2 chinezen en Venus en Serena Williams.
Daarna op een scherm de wedstrijd tuusen Safina en Dokic gezien.. Leuk sfeertje met al die Ozzies.

Daarnaast in Melbourne mijn eerste "vervelende" ervaring gehad met een hostel.. Het moest eigenlijk een kamer met 10 meiden zijn, maar plots waren er toch 3 jongens bijgekomen.. Ik had natuurlijk net het verkeerde bed gekozen waardoor ik tot ongeveer 3.30 snachts door elkaar ben geschud..Grrr! Oordopjes, kussens en lakens over mijn hoofd, t hielp allemaal niets. Heb van alles geprobeerd maar ik geloof niet dat de twee Engelsen zich er ook maar iets van hebben aangetrokken..
Sochtends heb ik ze verlinkt..(whoeee) en mochten ze meteen vertrekken.

Als afsluiter nog een leuk weetje over een kangoeroe..
Hoe komt de kangoeroe aan zijn naam?
2 Engelsen zagen in een ver verleden een kangoeroe en hadden geen idee wat dat voor dier was. Ze vroegen het aan een Aboriginal en hij zei Kangaroo.
Dit betekent echter in Aboriginal taal I dont know!
Toch leuk, zo'n weetje!

Veel liefs uit St. Kilda. Zo weer t stand opzoeken..Muahaha :)

x Marieke

  • 28 Januari 2009 - 05:55

    Annie:

    Hallo Marieke,

    Je begrijpt dat ik meteen op zoek ben gegaan naar de foto met die huge schoenen. Dat moet een hele overwinning voor je zijn geweest!!! En fijn dat je op zo'n stevige basis door Australié stapt. Maar helaas, ik kan die foto niet vinden. Waar heb je hem verstopt? Trouwens ik zie alleen maar die ene foto uit Singapore. Heel mooi, maar ik ben wel benieuwd naar meer. Ook bij Vera zie ik geen andere foto's, maar bij de twee andere "reisvrienden" wel. Laat even weten hoe dat zit. Of geef ik hiermee blijk van mijn computer"kunde"? Ja dat krijg je als de kids de deur uit zijn.
    Heel veel plezier.

    Liefs Annie

  • 28 Januari 2009 - 07:03

    Esmé:

    Lieve Mariek!

    Het klinkt allemaal geweldig!
    Ga ervan genieten, je hebt hier lang naar uitgekeken...
    Ik zou graag met je ruilen.
    En inderdaad, ik zoek ook naar de foto met die huge schoenen, alleen weinig resultaat, want er staat alleen die fantastisch mooie foto in de botanic garden op..

    Maak er iets van!

    Liefs Es

  • 28 Januari 2009 - 07:19

    Sharon:

    He meis,

    Die schoenen wil ik nu ook wel zien natuurlijk he! Waar heb je die foto's gelaten? En nou niet "Kangaroo" zeggen!!! Want je weet het wel :D

    Het strand opzoeken... Hier vriest het dat het kraakt, maar jij gaat gewoon even lekker naar het strand haha. Enjoy, dear!

    xx Sharon


  • 28 Januari 2009 - 08:15

    Lonneke:

    Hey MArieke,

    Ook ik moet tot mijn spijt constateren dat ik de fotos van je mamoettankers niet kan vinden. Maar niks mis mee hoor grote voeten ;) Alle slimme vrouwen hebben grote voeten....rarar wie heeft hier nog meer grote voeten?

    Lonneke

  • 28 Januari 2009 - 10:33

    Ludwine:

    He Mariek!
    Klinkt allemaal super daar (en herkenbaar)! De Australian Open ben ik destijds ook geweest, is erg gaaf inderdaad! Met redelijk gemak (en de juiste contacten) zit je gratis in het Centre Court trouwens, moet je even vrienden maken bij de Heineken tent ;-)

    Costa Rica was helemaal super! Nu nog een paar daagjes bijkomen en dan mag ik aan mijn nieuwe baan beginnen..!
    Heel veel plezier daar!
    liefs Ludwine

  • 28 Januari 2009 - 15:02

    Linda (ex-roomie):

    Ga in St Kilda naar de Italiaan Rococo op Acland st..Het lekkerste italiaanse eten ever, heb daar gewerkt!:)
    Zo jaloers dat jij nu in mijn oude vertrouwde stadje bent! Geniet ervan..kusje

  • 28 Januari 2009 - 17:09

    Marloes:

    Schattie!!
    Wat een leuk verhaal weer van de avonturier Down-Under! :) Stoer dat je op die toren hebt gestaan!!
    &Het moest er helaas een x van komen dat je een horror-hostel-story meemaakt...BOEHOE! Je zit toch niet in Base in St. Kilda?
    Have fun daaro!!
    &geniet van de zon, die zit hier btje vrstoppertje te spelen..!
    Dikke smakkerd voor jou!

  • 29 Januari 2009 - 05:11

    Annie:

    Wat een leuke foto's!!! Nou die platbodems van je heb ik zelfs met een vergrootglas niet kunnen vinden. Hieruit blijkt maar weer eens dat ook de fotograaf er al snel achter kwam dat er met jou meer te beleven en te genieten valt dan alleen door die rariteiten "down under"

    Veel liefs Annie

  • 29 Januari 2009 - 12:45

    Norbert:

    Nou..... hier is het ook enorrum leuk hoor....

    Ben dus gewoon zeer jaloers!!

    Enjoy!!!!!

  • 29 Januari 2009 - 20:22

    Bente:

    Leuk verhaal, darling! Als ik die foto's in zomerkleding zie word ik wel een heel klein beetje jaloers (just a little bit!), want ik loop hier rond met jas, muts én grote snow boots (lees: maat 42 maar liefst, haha!).

    Geniet van je avontuur (doe ik ook ;-))!

    Dikke kus uit Canada!

    Bente

  • 30 Januari 2009 - 07:44

    Gwen:

    Hallo lieverd! Wat leuk allemaal man. Ja behalve die engelse dan. We beginnen je hier toch wel een beetje te missen maar ik heb van Rob begrepen dat jullie nog veel contact hebben en dat hij al heel snel jou kant op komt. Hier gaat het verder allemaal zijn gangetje. Ik verheug me op je volgende verhaal. Dikke kus! Gwen

  • 04 Februari 2009 - 19:21

    Truus Bouman:

    Hoi lief nichtje,

    Vandaag samen met je moeder je foto's bekeken, zag er wel heel bijzonder uit, behalve in mijn ogen die leguaan. Ik neem aan dat het om dit dier ging. ik zou heel hard gaan gillen.Verder zie ik en leuk clubje mensen. Ben benieuwd naar je volgende foto's en info.
    Liefs,
    Truus

  • 11 Februari 2009 - 22:26

    Sanne:

    En... nog steeds in mijn geliefde Melbourne??? Loving de Oz experience?? Ben je naar 7 apples geweest in St. Kilda?? Wanneer vertrek je naar Nieuw Zeeland?? Veel plezier. Liefs, Sanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Op 12 januari ga ik naar Australie, Nieuw Zeeland en Azie. Hoe lang ik blijf, waar ik blijf en wat ik allemaal ga doen staat nog niet vast. Na een druk en hectisch 2008 vind ik het wel heel fijn om er even tussenuit te gaan. De bedoeling is dat ik ga "backpacken".. ben benieuwd hoe ik dit zal ervaren.. Anyway, heb er veel zin in!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 38020

Voorgaande reizen:

12 Januari 2009 - 20 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: