Arrived in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Weijden - WaarBenJij.nu Arrived in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marieke Weijden - WaarBenJij.nu

Arrived in Sydney

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

16 Januari 2009 | Australië, Sydney

G'day all!!!

Allereerst wil ik iedereen even bedanken voor de leuke berichtjes, mailtjes, krabbels, smsjes etc..

En even voor de transavia collega's..Wat een ontzettend leuk vriendenboekje!!!! :) Thanks!

Singapore was mooi! We hadden echt zo'n schattige guide. Wilde hem eigenlijk adopteren als opa, maja dat kon dus niet.
Op de heenvlucht Londen-Singapore kreeg ik een upgrade en wat was ik verrast!! Toch heb ik eenmaal in het vliegtuig mijzelf weer gedowngrade in verband met mijn groeiende groepsgevoel.
Vlucht van Singapore naar Sydney was ook interessant. Ik zat naast een roggelende oude Duitser, Heinz was/is zijn naam. Hij vond mij zo interessant dat hij na afloop 3 foto's van mij heeft gemaakt :S
Dan zat ik ook nog naast 2 Zweedse gothic jongens.. Ik heb maar uit verveling wat meer over dat hele gothic gebeuren gevraagd.. dit is te saai om nu te vermelden.

Vandaag de tweede dag in Sydney. Superstad, schoon en warm (41 C).. Van het type backpackers heb ik nog niet echt een goed beeld. Varierend van jezus figuren met baarden en gescheurde kleren tot aan high fashion girls met hakjes :)
Ik zit daar ergens tussenin (hoop ik)

Ik blijf nog een aantal dagen hier en daarna ga ik met Vera (Nederlands meisje) naar Melbourne, dan via Great Ocean Road naar Adelaide, en vervolgens naar Kangaroo Island.

Dan nog wat belangrijke gegevens:
Mijn telefoonnummer is
+61 40 5844281

Mijn Nederlandse nummer zal na Februari niet meer gebruikt worden..

Als jullie zin hebben om mij nog ouderwets een brief te sturen, of een pakketje :)...dan kan dat naar:

Marieke van der Weijden
2021501094841
C/- Work and Travel Company
Locked Bag A4035
Sydney South
NSW 1235
Australia

Ik ga nu met een aantal naar Darling Harbour en Opera House.

Veel liefs
Marieke


  • 16 Januari 2009 - 03:08

    Julian:

    Hey meid,

    leuk wat van je tehoren. zo te zien veilig en wel aangekomen. ik zit weer aan de balie. nu nachtdienst.

    have fun en pas goed op jezelf..:)

    ciao Julian

  • 16 Januari 2009 - 05:58

    Sharon:

    He meis,

    Superleuk om te lezen en fijn dat je goed bent aangekomen, hoop dat je lekker vaak blogs gaat posten met wat je allemaal meemaakt!

    Veel plezier en geniet ervan!

    xx Sharon

  • 16 Januari 2009 - 07:13

    Sabrina:

    Wow, het eerste bericht en ik ben nu al jaloers :-)

    Wijfie, geniet ervan en ik ben nu al weer benieuwd naar je volgende bericht.

    Dikke kus

  • 16 Januari 2009 - 07:39

    Silvia:

    Hey Marieke!

    Wat leuk dat ik ook van je verhalen mag genieten. Ik wil je even heel veel plezier wensen daar aan de andere kant van de wereld en ik hoop dit jaar zelf ook nog die kant op te gaan...maar eerst heel hard werken :S

    xx Silvia

  • 16 Januari 2009 - 08:24

    Marielle:

    Ben nu al jaloers...

    Ben echt super benieuwd naar alle verhalen en avonturen. Maak er echt een geweldige tijd van!

    Veel liefs

  • 16 Januari 2009 - 08:41

    Jelle Van Tricht:

    Hey Marieke,

    Jij schrijft echt grappig. Volgende keer wel wat meer schrijven hoor!

    Ik benieuwd of jij straks tot de categorie 'baardaap'gaat behoren of toch liever bij de 'Paris Hilton' dames.

    Goede reis!

  • 16 Januari 2009 - 08:45

    Frank:

    Hey zus!

    Wat klinkt het tof allemaal!! Leuk dat je samen met Vera meteen doorreist naar Melbourne en Adelaide!
    Nu begint bij mij het reisgevoel toch wel weer te kriebelen...haha

    veel plezier!!!

    kuskus

  • 16 Januari 2009 - 13:46

    Helen (transavia):

    Wat fijn dat je veilig bent gearriveerd. Geniet lekker van de zomer, vrijheid en leuke mensen daar!

  • 16 Januari 2009 - 15:30

    Herman:

    Ha Nichtje!

    Leuk hoor zo'n vakantie, had je niet een klein plekje voor mij over in je rugtas :)

    He geniet ervan en we spreken elkaar!

    Groet,

    Je neef

  • 16 Januari 2009 - 15:55

    Ilse:

    Hey Mariek!,
    Super dat je veilig bent aangekomen, was al wat ongerust hahaha! ;)
    Leuk dat je met Vera gaat reizen. Ik zie je over een paar weekjes chick! :P
    xxxxxx

  • 16 Januari 2009 - 18:26

    Sjoerd Nhtv:

    Alweer zo lang geleden en weer lees ik dat je een tijd weg bent...

    Geniet ervan en moeten echt een keertje bijpraten over alles wat we gezien hebben!

    Veel plezier! X

    Sjoerd

  • 16 Januari 2009 - 18:59

    Truus:

    Hoi Marieke,
    Leuk om wat van je te horen. Goede eerste indrukken merk ik. Sydney spreekt me, behalve de temperatuur wel aan denk ik.Heb je de trip met Vera tijdens de vliegreis geregeld?
    Geniet van alles.

    Liefs,
    Truus

  • 16 Januari 2009 - 19:27

    Sylvie:

    Klinkt nu al goed! Me = jaloerssss!!

    Ik hou je verhalen bij!

    X

  • 16 Januari 2009 - 20:34

    Ivo:

    Hey meissie!
    Nu al naar je zin lees ik. Enjoy!
    x, Ivo

  • 17 Januari 2009 - 10:27

    Monique:

    Ha Marieke, leuk om jouw verhalen te lezen.
    Afgelopen donderdag heb ik uitgebreid ge msn-ed met Siets, voor een deel samen met Annie die op bezoek kwam om over jou te vertellen(vertrek van vliegveld en of jullie een traantje hebben moeten wegpinken!).
    Siets doet je de groeten.
    Ik heb onze poes Simba voor de webcam gehouden zodat Siets kon zien dat hij op onverklaarbare wijze is opgeknapt (hij wordt zelfs een beetje te dik van al het eten)
    Veel plezier op reis en tot de volgende keer.


  • 17 Januari 2009 - 11:36

    Marloes:

    Schattie!

    Wat een leuk verhaal! :)
    Geniet van de zon.. hier ist weers aant regenen! Ik ben benieuwd naar je foto's! Sydney,= idd een superstad! Al op stap geweest? &Heb je al in de Starbucks bij Hydepark gezeten? Alvast veel plezier in Melbourne, in welk hostel verblijf je daar?

    Dikke kus Loes

  • 18 Januari 2009 - 10:08

    Siets:

    Zoals je al op je eigen site hebt gelezen, blijft het warme contact tussen onze ouders bestaan! Kunnen we gerust terugkomen!! Bij ons in Thailand is het ongeveer hetzelfde. Of je hebt mannen met wild lang haar, tatoeages en de hele mikmak, of meisjes met enorme zonnebrillen, minirokjes en mascara op. Ik hoop dat ik ook ergens daartussen zit!

    Heel veel plezier! en wanneer kom je eigenlijk weer in NL?

    xxx Siets

  • 18 Januari 2009 - 16:52

    Sebastiaan:

    Nou, ik reageer weer lekker laat zie ik alweer...Zelfs Jelle is eerder...

    Fijn dat je goed bent aangekomen (in de positieve zin van het woord dan, die negatieve zal misschien ook wel volgen, hihi) (Overigens, voor de mensen die voorgaande lullig vinden, ik mag het wel zeggen...)

    Veel plezier daar en alle foto´s goed opslaan he?

    xxx Sebas

    Ps. Mijn huis is bijna af! x

  • 19 Januari 2009 - 07:37

    Lonneke:

    Hey Marieke,

    Alweer een weekje weg en we kunnen niet wachten tot je terug bent! In de tussentijd ... vertel eens meer over dat Gothic ;) Kunnen wij je binnenkort in een dergelijke verschijning verwachten?

    Lonneke

  • 19 Januari 2009 - 16:57

    Kelly:

    He Marieke!

    alweer begonnen aan je volgende reisavontuur? geweldig! Ben superbenieuwd wat je allemaal gaat meemaken!

    Heel veel plezier!

    Kusjes Kelly

  • 21 Januari 2009 - 08:57

    Vera:

    Thnx meis voor al je goede zorgen!!

    kus

  • 21 Januari 2009 - 14:36

    Saskia:

    Hi Marieke,

    Goed om te lezen dat je het goed hebt, zolang je op gympen loopt, zit je er wel tussen in ;)
    Maar geniet ervan.

    X Saskia (vanuit de sneeuw)

  • 21 Januari 2009 - 19:13

    Ali:

    Lieve Marieke,
    Even een babbeltje vanuit het koude- en natte Nederland. Geef mij ook maar 41 C. Fijn dat de reis goed gegaan is. In gedachten was ik bij je en ik zag je bijna lopen op het vliegveld in Singapore.Zo te lezen heb je het enorm naar je zin. Geniet van alle mensen die je ontmoet en van alle indrukken die je opdoet.
    Goede reis verder en take care.
    Liefs Ali en natuurlijk ook van Mr. Bean. :>))

  • 26 Januari 2009 - 09:21

    Lonneke:

    Hey Marieke,

    Wat is je email adres? Kan ik je ook nog persoonlijke verhalen schrijven!

    Lonnie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Op 12 januari ga ik naar Australie, Nieuw Zeeland en Azie. Hoe lang ik blijf, waar ik blijf en wat ik allemaal ga doen staat nog niet vast. Na een druk en hectisch 2008 vind ik het wel heel fijn om er even tussenuit te gaan. De bedoeling is dat ik ga "backpacken".. ben benieuwd hoe ik dit zal ervaren.. Anyway, heb er veel zin in!!

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 38020

Voorgaande reizen:

12 Januari 2009 - 20 Augustus 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: